V pátek 24. září v devět hodin dopoledne došlo ke slavnostnímu otevření nové vlakové stanice Praha-Zahradní Město, kterou obsluhuje linka S9 Praha - Benešov. Pod vlakovými nástupišti bude možné přestoupit na tramvaj či autobus v nových společných zastávkách. Současně se dnes dopoledne na pražském hlavním nádraží otevřel prodloužený severní podchod směrem na Žižkov. Obě stavby dnes slavnostně otevřela Správa železnic. Na hlavním nádraží pokračuje rovněž rekonstrukce historické Fantovy budovy.
Stanice Praha-Zahradní Město vznikla na nové traťové přeložce, kterou Správa železnic vybudovala v rámci modernizace pražské železnice mezi hlavním nádražím a Hostivaří. Nyní zde vlaky jezdí po rozšířené čtyřkolejné trati, a to rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Trať je navíc o 232 metrů kratší než dřív.
Vítáme v Praze nové vlakové nádraží Zahradní Město. Přestupujte pohodlně na tramvaj i autobus v nových společných zastávkách přímo pod nádražím. Díky vlakům S9 se nově ze Zahradního Města do centra dostanete za pouhých 12 minut. pic.twitter.com/ODTOYWNa0m
— PID (@PIDoficialni) September 24, 2021
Podle správy by se tím měla snížit jízdní doba vlaků na trati. Nová stanice se nachází v místě křížení s rozšířenou Průběžnou ulicí a je tvořena dvěma ostrovními a jedním vnějším nástupištěm, ke kterým vedou schody a výtahy. Ty pak propojují celý terminál, jehož součástí jsou i zastávky tramvají a autobusů v podchodu.
Čtvrtek, 16. září 2021, 08:00
Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě, která má pomoci zvládnout předpokládaný vyšší počet cestujících v důsledku spuštění nové vlakové zastávky Zahradní Město. Ta se otevře 24. září, smyčka začala...
Nové společné zastávky jsou vybaveny digitálními informačními panely s on-line odjezdy spojů. Díky vlakům se tak cestující dostanou nově ze Zahradního Města do centra za pouhých dvanáct minut. To je čas, kterým trvá cesta linkou S9 na Hlavní nádraží. Ve špičce jezdí tato linka v intervalu patnácti minut.
Od prosince se k lince S9, která nádraží nyní obsluhuje, přidají také rychlíky R17 a R49 a od roku 2024 také zcela nová tangenciální linka S61.
Nová stanice je součástí kompletní rekonstrukce koridoru. V rámci toho byla kompletně zrekonstruována stanice Praha-Vršovice, která byla rozšířena o čtvrté nástupiště a také podchod směrem k Nuslím. Ve stanicích vzniklo také nové zabezpečovací zařízení. V závěru loňského roku byla na trati otevřena také nová zastávka Eden. Celý tento projekt modernizace trati stál 5,3 miliardy korun, většinu nákladů pokryly peníze z evropských fondů.
Dnes se také otevřel prodloužený podchod na hlavním nádraží. Ten propojuje centrum hlavního města se Žižkovem. Jeho stavba trvala zhruba šestnáct měsíců a stála 219,5 milionu korun. Na podchod poté navazuje pěší trasa, která ústí do Seifertovy ulice a je přímo napojená na komerční centrum Churchill Square.
Při otevření podchodu připomněl ministr dopravy Karel Havlíček, že stavba výrazně usnadní přechod obyvatelům Žižkova a Vinohrad. „Před osmi lety spočítala skupinka vysokoškoláků, že za jednu pracovní směnu přeběhne přes koleje asi 1200 lidí. Teď už lidé nebudou mít důvod takhle nebepečně hazardovat,“ řekl ministr.
Na pražském hlavním nádraží dáke také pokračuje rekonstrukce secesní Fantovy budovy, kde by měla být brzy dokončena renovace fasády, na kterou navazuje oprava vnitřních prostor. Ta začala letos. Správa chce také v říjnu představit další projekty na připravované trati na letiště.
Čtvrtek, 29. dubna 2021, 09:30
Podpisem smlouvy včera oficiálně začala rekonstrukce interiérů historické Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Práce za 303 milionů korun provedou stavební firmy Avers a Strabag Rail. Do letošního srpna zároveň pokračuje také stavba podchodu...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.