neděle 17. října 2021 Hedvika

Tramvajová smyčka na Zahradním Městě je dokončena. Vlaková zastávka bude v provozu od 24. září

Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě, která má pomoci zvládnout předpokládaný vyšší počet cestujících v důsledku spuštění nové vlakové zastávky Zahradní Město. Ta se otevře 24. září, smyčka začala fungovat již dnes v noci a spolu s jejím spuštěním skončí i výluka tramvají do Hostivaře. U obratiště vzniklo také menší P+R parkoviště. Novinářům to včera řekli zástupci DPP a pražského magistrátu.

Na zastávku Zahradní Město dosud jezdila jen polovina tramvají linky 22, druhá končila na smyčce ve Strašnicích. Nyní všechny spoje pojedou o několik stanic dál až na Zahradní Město, kde se polovina na nové smyčce otočí a pojede zpátky. Do Hostivaře tak bude stejně jako doposud pokračovat polovina spojů 22 a všechny tramvaje 26, obratiště však posílí napojení nové vlakové zastávky na MHD.

Linka číslo 4 bude nově prodloužená ze zastávky Čechovo náměstí až na Kubánské náměstí. Naopak noční linka 99, která dosud jezdila až na zastávku Nádraží Hostivař, pojede jen na Zahradní Město a interval nočních spojů do Hostivaře se tak zkrátí ze čtvrt na půl hodiny.

Smyčka vznikla na místě nepříliš využívaného parkoviště

Smyčka vznikla na místě nepříliš využívaného parkoviště. V oblasti již dříve byla, ale v roce 1987 byla zrušená. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) bylo hlavním impulsem k jejímu obnovení právě budování nového železničního koridoru a navázaný vznik nové zastávky. „Lidé budou snáze přestupovat a určitě zde vznikne mnohem vyšší potřeba, než byla doteď,“ uvedl. Dopravní terminál posílí i parkoviště P+R s kapacitou 58 míst, kde budou moci lidé zanechat auto a přestoupit na MHD či vlak. Stání na něm je zdarma a je bez obsluhy.

Stavba trvala pět měsíců

Stavba začala v polovině dubna a trvala pět měsíců. Původně avizované náklady na stavbu byly asi 98 milionů korun a podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského nebyly překročeny. Část peněz se podařilo získat z evropských fondů. „I tato stavba byla připravovaná pět let. Pět let přípravy a pět měsíců výstavby. Je to nepoměr, ale zaplať pánbůh, že to máme hotové,“ řekl Šurovský.

Nová vlaková zastávka je spojená s úpravami podjezdu, kvůli kterým od 14. června nejezdily tramvaje v úseku Radošovická a Nádraží Hostivař. Správa železnic (SŽ) u nové zastávky buduje také přestupní uzel v rekonstruovaném podjezdu. Od příštího pátku tam budou stavět autobusy a tramvaje na nových zastávkách s přímým přestupem na vlak.

Nová smyčka se plánuje také u stanice Depo Hostivař

Novou smyčku plánuje hlavní město také u stanice Depo Hostivař, kde lidé budou moci vystoupit z tramvají přímo u výstupu z metra a kde má také vzniknout nová vlaková zastávka. Podle Scheinherra by měl být do konce roku znám dodavatel a příští rok by se smyčka měla začít stavět.

Praha také připravuje stavbu nových tramvajových tratí, z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, z Kobylis do středočeských Zdib, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. V červnu začala stavba první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky ČR, MHD, správa, tramvaje, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.