Poprvé za posledních 15 let vloni nezemřel pod koly tramvaje žádný člověk. V roce 2020 se odehrálo celkem 47 kolizí tramvaje s chodci. Meziročně se jedná o pokles skoro 50 procent. Pouze ve třech případech chodci utrpěli těžká zranění, ostatní vyvázli se zraněními lehkými.
K příznivému výsledku přispěla kromě dlouhodobé kampaně pražského dopravního podniku s názvem „Neskákej mi pod kola!“, která odstartovala před dvěma lety, také pozornost řidičů, kteří se s podobnými krizovými situacemi setkávají denodenně. Svou rychlou reakcí pak mnoha nehodám dokázali zabránit.
Příznivý výsledek nulového úmrtí pod koly tramvají ovlivnila také pandeme koronaviru, se kterou přišla menší mobilita obyvatel, což znamená pokles cestujcíích i nižší počet turistů. Právě cizinci se na srážkách tramvají s chodci podílejí velkou měrou. Jenom loni jich bylo hned 11.
Výsledky za rok 2020 jsou výrazně lepší ve všech oblastech kromě jedné. Tou jsou srážky s chodci na přechodech. Řada chodců se totiž stále domnívá, že má na přechodu přednost před tramvají. Tento omyl však může skončit tragicky. Tramvaj je mnohem těžší než běžné auto a má také mnohdem delší brzdnou dráhu.
Nejčastější příčinou srážek tramvají s chodci je nepozornost. Jedná se například o sledování displeje mobilu za chůze, sluchátka na uších nebo přebíhání před tramvají na poslední chvíli.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.