Pražští radní včera schválili záměr výstavby nové tramvajové trati, která spojí Kobylisy a Sídliště Bohnice. Nová trať by měla být v provozu do šesti let a měřit 3,3 kilometry. Začínat by měla u křižovatky ulic Klapkova a Pod Sídlištěm a končit v jižním cípu Lodžské ulice u plánované zastávky lanovky z Podbaby. Po zprovoznění nabídne obyvatelům Bohnic například přímé spojení tramvají na Palmovku k Úřadu městské části Praha 8 či do Libně. Novou trať postaví pražský dopravní podnik, který na ni na začátku příštího roku vybere projektanta.
Trať má vést od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, následně ulicemi Čimickou a K Pazderkám. Dále po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská.
„Naším cílem je přivést tramvajovou dopravu do každé významné pražské čtvrti a pokračovat ve vytváření uceleného systému. Díky tramvajové trati Kobylisy – Bohnice, kterou jsme včera na radě schválili, budeme moci obyvatelům jižní části Sídliště Bohnice nabídnout přímé tramvajové spoje bez složitého přestupování například k Úřadu městské části Praha 8, na Palmovku, do Libně nebo výhledově do Holešovic či Stromovky. Pohodlnější dopravou obsloužíme také plavecký areál Na Šutce. Nová tramvajová trať nám umožní zefektivnit vedení autobusových linek uvnitř sídliště Bohnice a celkově zlepšit funkčnost systému MHD v dané oblasti,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora a předseda dozorčí rady pražského dopravního podniku.
Podle předběžných plánů by měla mít trať sedm zastávek a její ukončení je plánováno u konečné stanice lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice. Náklady na výstavbu jsou 1,2 miliardy korun a zpřesněny budou po vypracování návrhu.
Předseda představenstva a generální ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski dodává, že jenom letos se v Praze podařilo zrekonstruovat či opravit necelých třináct kilometrů tramvajových tratí a založit nebo postavit asi půl kilometru nových.
„Příští rok nás v oblasti rozvoje tramvajové sítě v Praze čeká realizace řady dalších projektů, jako je například stavba tramvajové smyčky Zahradní Město, nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně, rádi bychom zahájili také prodloužení tratě ze Sídliště Modřany do Libuše a realizaci nové deponovací haly ve vozovně Hloubětín. Jsem rád, že příští rok začneme připravovat také novou tramvajovou trať Kobylisy – Bohnice,“ uvedl Witowski.
Součástí plánované tratě bude také vyřešení uzlu u stanice metra Kobylisy, aby nová trať byla připojena do všech směrů stávajících tratí, to znamená směr Libeň, Ďáblice, Holešovice a k vozovně Kobylisy, respektive v dalších letech na pokračování tratě do Zdib.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.