Počasí dnes9 °C, zítra7 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Železniční trať na pražské letiště povede pod povrchem. Radní schválili rychlejší variantu

Tunelový úsek modernizované železniční trati Praha – Kladno bude na území městské části Praha 6 veden takzvanou variantou JIH. Záměr schválila Rada hlavního města Prahy. Řešení je sice dražší, ale očekává se od něj minimalizace zásahů do zastavěného prostředí i umožnění vyšší traťové rychlosti a s tím související kratší jízdní doba mezi Letištěm Václava Havla a centrem města. Zvolenou variantu ještě musí schválit zastupitelstvo.

Trať povede pod povrchem

Napojení pražského letiště na železnici se řeší již téměř 30 let. Povrchové vedení modernizované trati mezi nádražími Dejvice a Veleslavín se ukázalo jako špatně projednatelné, navíc by si vyžádalo demolici některých soukromých objektů. Investor stavby, Správa železnic, s. o., proto v projektové přípravě přistoupil k podpovrchovému řešení celého úseku.

„Modernizace železnice na Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla přes nový dopravní terminál Dlouhá míle je jedna z nejvýznamnějších staveb, která Prahu čeká. Po desítkách let debat, kudy a jak trať povede, se Správa železnic může v projektové přípravě konečně posouvat dál. Vedle pohodlné cesty na letiště si na své přijdou i Pražané. Pro městskou železniční dopravu bude důležitá modernizovaná železniční stanice Veleslavín, nová zastávku v Liboci, která výrazně zlepší dopravní obslužnost oblasti. Dopravní uzel Dlouhá míle s P+R parkovištěm pro 2 000 aut zase zajistí, aby zde Středočeši přestoupili na vlak a nezajížděli autem dál do Prahy. Zároveň v trase zrušeného železničního koridoru vznikne obdoba vršovické drážní promenády, Kladenská drážní stezka,“ uvedl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Bezmotorové propojení Šestky s centrem

Svedení stávající železniční trati do tunelů umožní vybudování pěší a cyklistické cesty v ose stávající trati a díky příznivým sklonovým a šířkovým parametrům umožní komfortní bezmotorové propojení Prahy 6 s centrem města. „Těší mě, že byla zvolena varianta jižní trasy, která má nejmenší dopady na okolí a místní obyvatele. Železniční trať na letiště je nepochybně jeden z nejdůležitějších projektů v Praze, který je potřeba neustále posouvat dopředu a vnímat ho jako naší prioritu,“ řekl 1. náměstek primátora Petr Hlaváček.

Z posudků vyplynulo, že preferovaným řešením je takzvaná varianta JIH, která povede většinově v hloubkách více než 50 metrů pod terénem a zástavbou, přičemž bude zvolena technologie ražení TBM, která je nejpříznivější z hlediska ovlivnění nadloží. Zvolená varianta, technické řešení a hloubka tunelů jsou předpoklady pro maximální a nezměněný komfort lokality nad tunely, jelikož vibrační a hlukové ovlivnění je zcela zanedbatelné. S trasováním tunelů variantou JIH vyslovily svůj souhlas Rada i Zastupitelstvo městské části Praha 6.

Hodnocení článku je 74 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Metroprojekt

Štítky železnice, trať, vlak, letiště, Praha, Letiště Václava Havla, Kladno, Rada hlavního města Prahy, tunel, Správa železniční dopravní cesty, Veleslavín, Dejvice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Železniční trať na pražské letiště povede pod povrchem. Radní schválili rychlejší variantu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.