Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí dvacet velkokapacitních trolejbusů, které budou primárně jezdit na autobusové lince 119 na letiště v Ruzyni. DPP za vozidla zaplatí maximálně 628 milionů korun bez DPH. Pražský dopravní podnik bude nyní v tendru hledat dodavatele. První vůz by mohl dorazit na podzim roku 2022 a v provozu by měl být na jaře 2023, sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. DPP spolu s městem chystají elektrifikace také dalších tratí.
Trolejbusy budou dlouhé minimálně třiadvacet a maximálně pětadvacet metrů. Vybaveny musí být minimálně čtyřiceti až pětapadesáti místy k sezení a dalšími místy pro cestující na vozíku. Součástí vozů bude klimatizace a kamerový systém. Konstrukční rychlost bude alespoň sedmdesát kilometrů v hodině a dojezd na baterii podnik požaduje minimálně jedenáct kilometrů s životností akumulátorů minimálně šedesát měsíců.
Pro nabíjení trolejbusů vzniknou dobíjecí stanice v obratištích na Veleslavíně a na letišti a zároveň se bude v polovině trati dobíjet z troleje. Výstavba potřebné infrastruktury by měla začít v roce 2022. Projekt má již kladné posouzení vlivu na životní prostředí v řízení EIA. Dopravní podnik nyní dokončuje projektovou dokumentaci pro stavební a územní řízení.
V Praze se chystá elektrifikace také dalších linek. Pracuje se již na nasazení trolejbusů na linku140 z Palmovky do Čakovic. Na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně pak budou jezdit elektrobusy. Elektrifikovány by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.