Během tohoto a příštího týdne budou dělníci rozšiřovat tramvajové ostrůvky na Malostranské. Lidé se zde podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra mačkali při výstupu a nástupu a šířka zastávky vůbec neodpovídala jednomu z nejvytíženějších přestupních bodů z metra na tramvaj v centru Prahy.
Po Smetanově nábřeží přichází na řadu rozšíření nástupních tramvajových ostrůvků na Malostranské. Během tohoto týdne bude hotová jedna strana, příští týden druhá. „Lidé se zde mačkali při výstupu a nástupu a šířka zastávky vůbec neodpovídala jednomu z nejvytíženějších přestupních bodů z metra na tramvaj v centru Prahy. Nehledě na to, že zde spousta turistů začíná cestu na Hrad," popsal náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Obě nábřeží používají z 85 procent lidé cestující v tramvajích a chodci. 10 procent tvoří cílová automobilová doprava a pouze 5 procent je tranzit. „MHD a chodci v našem rozhodování hrají největší roli,“ vysvětlil Scheinherr.
V tramvajích jezdí denně průměrně 1 200 000 cestujících, v metru až 1 400 000. Jen přes obě nábřeží je to 85 tisíc lidí v páteřních tramvajových linkách, kteří musí stát v kolonách mezi auty v úzkých uličkách Malé Strany. „To není fér. Na Smetaňáku se už situace zlepšila díky zrušení levého odbočení z Mostu Legií, ale to byl jen začátek. Jakmile snížíme počet aut, která oblastí jen projíždí, rozšíříme i Staroměstskou a uděláme nové zastávky Karlovy lázně směrem ke Staroměstské a Národní divadlo u Žofína,“ popsal Scheinherr a dodal, že momentálně vedení města pracuje na dokumentacích a doufá, že v druhé půlce příštího roku začne stavba.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.