Na Zahradním Městě vznikne tramvajová smyčka. Bude stát 115 milionů

Autoři | Foto ŠJů, Wikimedia Commons / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0)

Pražský dopravní podnik (DPP) postaví novou tramvajovou smyčku na Zahradním Městě. Jak dnes řekl technický ředitel podniku Jan Šurovský, se stavbou by se mělo začít začátkem příštího roku a pro napojení na stávající trať je v plánu využít plánovanou výluku na trati, která bude nutná kvůli modernizaci železničního koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi. Odhadované náklady na smyčku jsou 115,5 milionu korun, podnik nyní vybírá firmu, která ji postaví.

Nová smyčka má být na současnou trať napojena v křižovatce Švehlovy a Topolové ulice a ležet bude mezi Švehlovou a železniční tratí. Má nahradit stávající smyčku u tramvajové zastávky Radošovická, kde nyní končí tramvaje, které nepokračují až na Nádraží Hostivař.

Kromě samotné smyčky bude muset DPP upravit i stávající trať a křižovatku ulic Švehlova a Topolová, kde vznikne nová výhybka. V projektu se počítá rovněž s úpravou chodníku a vozovek a upraveno bude také trolejové vedení a vystavěny nové stožáry pro vedení trolejí do smyčky. Součástí stavby bude i sociální zařízení pro řidiče.

V oblasti nyní Správa železnic (SŽ) rozšiřuje železniční koridor z Hostivaře na hlavní nádraží. Práce budou zahrnovat mimo jiné i přestavbu celého mostního řešení přes Švehlovu ulici, v důsledku které bude nutné tramvajovou trať ze Strašnic do Hostivaře uzavřít. Podle Šurovského se nyní počítá s uzavírkou příští rok v létě, což chce DPP využít pro práce na napojení nové smyčky. Hotovo by mělo být příští rok na podzim. Po přestavbě SŽ u nové vlakové zastávky Zahradní město vybuduje přestupní terminál na tramvaje a autobusy.

Novou smyčku DPP plánuje i u stanice Depo Hostivař, má přivést tramvaje přímo k výstupu z metra. Kromě toho vedení města loni zadalo vytvoření dokumentu, který vytipuje místa pro nové smyčky v centru metropole. Tam je jich podle vedení magistrátu málo, což komplikuje dopravní situaci zejména při výlukách. Praha také připravuje stavbu nových tramvajových tratí, například z Barrandova do Slivence, z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, z Kobylis do středočeských Zdib, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky tramvaj, smyčka, Zahradní Město, Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Hostivař, Vršovice, Správa železniční dopravní cesty

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.