Správa železnic připravuje výstavbu nové dvoukolejné trati mezi pražským Smíchovem a Berounem, jejíž součástí bude 24,7 kilometru dlouhý tunel. Organizace kvůli tomu nyní vyhlásila zakázku na aktualizaci dokumentace pro územní řízení stavby za přibližně 160,5 milionu korun. Informovala o tom Správa železnic. Stavba by měla začít v roce 2028 a skončit 2042. Odhadované náklady na výstavbu správa neoznámila, v minulosti se hovořilo o nákladech přes 50 miliard korun.
Nová dvoukolejná trať, která bude součástí třetího koridoru, začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibudou další dvě. Trať povede převážně v tunelu, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna. Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru na Plzeň. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 kilometrů v hodině.
Pátek, 3. července 2020, 11:33
Restaurace Oáza je podnik, kterých je dnes v Praze už relativně málo. Jde o dnes už legendární nádražní hospodu s klasickou línou atmosférou uprostřed uspěchaného Smíchovského nádraží. Oáza se během let stala útočištěm například pro básníka Ivana...
Po dostavbě trati by se podle správy měla zkrátit jízdní doba ze Smíchova do Berouna ze současné více než půlhodiny na 12 minut. Zrychlí tak mezinárodní doprava mezi Prahou, Plzní a Mnichovem či Norimberkem. Zkvalitnění čeká i regionální dopravu mezi hlavním městem a Berounem a jihozápadní části Středočeského kraje ve směru do Prahy. Odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy pak umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků na této trati.
Čtvrtek, 13. února 2020, 16:30
Praha bude chtít zachovat a opravit železniční most z Podskalí na Smíchov a zároveň vedle něj vybudovat kvůli vyšší kapacitě trati novou konstrukci s třetí kolejí. Na dnešní diskusi o budoucnosti mostu to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr...
Většina ražby tunelů bude prováděna v hloubce zhruba 150 metrů pod povrchem. V současné době existuje na světě jen 13 delších železničních tunelů a obdobné množství se staví nebo připravuje.
Správa železnic v minulosti zkoumala tři základní možné trasy pro vedení železnice, všechny počítaly s tunelem. Vybraná varianta zahrnuje nejdelší tunel a zároveň je podle odhadů nejdražší. V dalších variantách by tunel vedl do Berouna z Radotína nebo pouze mezi Radotínem a Řevnicemi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Koukám,že se u nás těm "tunelům" daří! Jestli to bude jako Blanka a pod. počítejte ,milí spoluobčané, s částkou tak-pětkrát vyšší?
Do Bohnic s tuneláři.50 miliard?na co v zemi 6,5 miliónů aut,kdo jezdí těmi vlaky. To same z Plzně na Prahu.o deset minut kratší cesta?!?? Za 4-5 miliard.někdo je na hlavu v této zemi.