Příprava dalšího úseku železniční trati k pražskému letišti postoupila do další fáze. Správa železnic vybrala pro zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení k úseku Praha Ruzyně-Kladno společnost Metroprojekt, která uspěla v tendru s nabídkou 112,3 milionu korun. Vyplývá to z věstníku veřejných zakázek. V současnosti je dokončen jediný úsek trati k letišti, celá trať by měla být zprovozněna do roku 2028.
Po rekonstrukci by se jednokolejná trať měla rozšířit o další kolej, zároveň bude elektrifikována. Traťová rychlost má být zvýšená až na 140 km/h. U stanic na úseku by mělo vzniknout celkem 1100 parkovacích míst, konkrétně v Hostivici, Jenči a Malém Přítočnu. Součástí rekonstrukce by měla být i modernizace těchto stanic.
Pondělí, 1. června 2020, 17:03
Tři roky trvala rekonstrukce Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně. Dnes se viadukt otevřel vlakům, první po něm projel hned krátce po půlnoci. Rekonstrukce stála téměř dvě miliardy korun.
Připravovaná trať je rozdělena na sedm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt, který byl otevřen na začátku června. Další úseky se začnou stavět za dva roky, začít by se mělo rekonstrukcí Masarykova nádraží. Už dříve Správa železnic získala územní rozhodnutí k úsekům Praha Výstaviště-Praha Bubny a mezi Kladnem a částí Ostrovec. Přípravné práce pokračují i na dalších částech. V květnu začala správa provádět inženýrsko-geologické vrty pro posouzení variant tunelového vedení trasy mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.