Firmy chtějí zákaz koloběžek v Praze dodržovat. Bolt je odstranil, Lime se chystá

Autoři | Foto Jan Luxík

Pražská Technická správa komunikací nepředpokládá problémy se začátkem platnosti zákazu sdílených elektrokoloběžek od ledna příštího roku. Řekl to ředitel městské firmy Filip Hájek, podle kterého firmy Bolt a Lime, které vozítka poskytují, plánují zákaz dodržovat. To potvrzují i informace od mluvčích firem, podle kterých Lime přejde na elektrokola a Bolt segment takzvané mikromobility v české metropoli od ledna úplně opustí.

Nový systém regulace je založený na smlouvách mezi TSK a provozovateli kol a elektrokol, která bude možné odkládat jenom na místech, jež k tomu budou určená. Sdílené elektrokoloběžky tuto možnost mít nebudou, čímž se fakticky znemožní jejich poskytování.

Z organizačních důvodů se podle Hájka ještě v prvních lednových dnech může stát, že se v ulicích nějaká včas neodstraněná elektrokoloběžka může objevit, ale jinak problémy neočekává. „Doufám, že se to vyřeší normálně a ne nějakým bojem. Spousta koloběžek už zmizela s koncem turistické sezony a nahradila je elektrokola," řekl Hájek.

Praha od ledna zavede nový systém regulace sdílených dopravních prostředků, který počítá se zákazem poskytování elektrokoloběžek. Dnes to schválili radní města. Důvodem zákazu je dlouholetá kritika vozítek ze strany obyvatel a městských částí v...

TSK ani nebude nasazovat zvláštní pracovníky pro kontrolu dodržování zákazu, tu budou mít na starosti stávající zaměstnanci takzvaných operativních hlídek, které kontrolují pořádek v ulicích. V případě nedodržení zákazu bude mít TSK právo vozítka odvézt do skladu Správy služeb hlavního města Prahy a provozovatelům účtovat pokutu.

Smlouvy podle informací městská firma uzavře s firmami Rekola, Nextbike a Lime, která provozovala většinu elektrokoloběžek v metropoli. „Už na jaře jsme Pražanům nabídli nová elektrokola, na které si rychle zvykli a využívají je ve velkém. Jakmile bude smlouva a nová regulace účinná, koloběžky v Praze provozovat nebudeme - soustředíme se teď především na to, aby byla nová pravidla nastavená smysluplně a s respektem k potřebám obyvatel města," uvedl generální ředitel Lime pro Česko a Maďarsko Václav Petr.

Dodal, že koloběžky se z Prahy přesunou do měst, jako je Londýn, Řím, Varšava, Atény, Budapešť nebo Berlín, kde fungují bok po boku s koly. „Tato města podporují pestrý dopravní mix pro své obyvatele a nevydala se cestou restrikcí," uvedl.

Naopak Bolt elektrokoloběžky z metropole již odstranil jako z posledního z měst v Česku. Původně je firma nabízela také v dalších 11 městech, například v Brně, Ostravě nebo Olomouci. Z obchodních důvodů ale Bolt jejich provoz v těchto místech ukončil.

Důvodem zákazu elektrokoloběžek v Praze je dlouholetá kritika vozítek ze strany obyvatel a městských částí v centru Prahy, podle kterých parkující koloběžky překážejí v ulicích a jejich uživatelé, především turisté, nebezpečnou jízdou po chodnících ohrožují chodce.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky koloběžky, Lime, Bolt, doprava, správa, Praha

Komentáře

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.