Dvorecký most bude mít na přání Prahy 4 pro chodce a cyklisty smíšené stezky

Autoři | Foto Anh Tuan Tran

Na budovaném Dvoreckém mostě v Praze budou místo původně plánovaných úzkých cyklopruhů smíšené stezky pro chodce i cyklisty. O změnu požádala radnice Prahy 4, magistrát jí vyhověl. Dvorecký most spojí Prahu 4 a 5, bude sloužit MHD, pěším a cyklistům. Kromě toho po něm budou moci přejet i záchranáři. Jeho hlavní význam je podle vedení města v tramvajovém propojení obou městských částí, dosud musejí tramvaje z Podolí na Smíchov přes Prahu 2. S provozem aut se nepočítá.

V původním návrhu byly úzké jednosměrné cyklopruhy na obou stranách mostu. Před zastávkou MHD na mostě měli cyklisté přejet přes chodník a zařadit se za zastávkový přístřešek. Při cestě od Dvorců k Lihovaru by museli přejet chodník a tramvajové koleje, poté by najeli do pásu na severní straně mostu. Podobné by to bylo v opačném směru.

„Na obou stranách mostu máme širokou a velmi využívanou cyklostezku sdílenou cyklisty a chodci. Pokud by na mostě byl najednou úplně jiný dopravní režim, bylo by to pro všechny nejen matoucí, ale hlavně by docházelo k nebezpečným situacím při křížení tras cyklistů a chodců," řekl radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).

FOTO: První přechod přes Dvorecký most. Má speciální zábradlí i tajemné runy

Dvorecký most, který propojí vltavské břehy Prahy 4 a Prahy 5, už mám kompletní konstrukci a jde po něm pešky přejít z jedné strany na druhou. Stavbu za 1,5 miliardy zprovozní v první čtvrtletí příští roku a to pro veřejnou dopravu, auta...

Radnice proto požádala magistrát o zrušení cyklopásů a značení chodníků jako obousměrných sdílených stezek pro chodce a cyklisty. „A on nám vyhověl," doplnil Míth. Pro vznik smíšené stezky jsou podle něho na obou stranách mostu vhodné podmínky a dostatek místa. Chodníky budou široké čtyři až 4,5 metru.

Stavba mostu začala v září 2022 a postupně nabrala zpoždění. Pro běžný provoz by měl být most otevřen v prvním čtvrtletí příštího roku. Ještě je nutné dodělat například tramvajové koleje s trakcí, izolace, povrch nebo zpřístupnění některých částí pro chodce. Stavba mostu vyjde na přibližně 1,45 miliardy korun.

Most by se po dokončení měl jmenovat buď Dvorecký, nebo Anežky České. Tyto dva názvy doporučila místopisná komise s tím, že se kloní spíše k názvu Dvorecký. Primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) naopak preferuje název Anežčin. O pojmenování by podle dřívějších Hřibových vyjádření nakonec mohli rozhodovat Pražané.

Nejnovějším přemostěním Vltavy přes celou její délku je Štvanická lávka, otevřená v červenci 2023. Propojila Holešovice a Karlín a usnadňuje pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice. Zatím poslední most, který slouží pro auta, MHD, pěší i cyklisty je Trojský most zprovozněný v roce 2014.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Dvorecký most, doprava, silnice, Praha, cykloturistika

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.