pondělí 25. května 2020 Viola

VIZUALIZACE: Stavba lanovky z Podbaby do Bohnic je opět o něco blíž. Náklady mají přesáhnout miliardu

Praha pokračuje v přípravě lanovky, která spojí Podbabu, Troju a Bohnice. V uplynlých dnech projekt zamířil do procesu posouzení stavby na okolí (EIA). Upozornil na to portál zdropravy.cz. Lanovka by mohla být dokončena v roce 2023. Náklady na její stavbu mají přesáhnout miliardu korun.

Cesta z Dejvic do Bohnic se po její spuštění zkrátí skoro o půl hodiny, samotná stavba lanové dráhy je otázkou jednoho roku. Půjde o nejtišší a nejekologičtější dopravní prostředek, který by mohl začít vozit cestující v rámci systému Pražské integrované dopravy.

Podle projektu bude lanovce na zdolání celé trasy stačit sedm minut. Díky šedesátisekundovému intervalu je přepravní kapacita odhadována na dva až čtyři tisíce osob za hodinu. Na více než dvoukilometrové trase budou tři stanice. Lanovka bude stavět v Podbabě, Troji a Bohnicích.

Náklady na realizaci přesáhnou miliardu

Největší časová úspora vznikne při cestách z centra Prahy 6 do Bohnic. Pokud pojede dnes cestující od areálu vysokých škol v Dejvicích na Krakov, potřebuje průměrně tři čtvrtě hodiny. Až bude stát lanovka, bude stejná cesta trvat jen 21 minut.

Náklady na výstavbu lanové dráhy vychází na miliardu až miliardu a půl s tím, že lanová dráha zabere jen minimum místa na povrchu. Nezbytnými stavbami jsou pouze dvě konečné, mezistanice u ZOO a 6 pilířů.

Lanovku nezastaví silný vítr

Technologie lanové dráhy je navržena na systému tří lan, který je schopen odolávat i velmi silnému větru. Kabinu nesou dvě lana a pohání ji lano třetí. Ve stanici se od nich kabina odpojí, aby mohli cestující v klidu nastoupit a zase vystoupit, a pak se k nim opět připojí, aby mohla plnou rychlostí pokračovat dále. Cestující nastupují a vystupují, když se kabina pohybuje rychlostí jen 0,54 kilometru v hodině, takže je to bezpečné i pohodlné.

Technologie myslí i na stav nouze, kdyby se lanová dráha z jakéhokoliv důvodu zastavila. Nehrozí, že by bylo potřeba cestující dostávat z kabin za pomoci hasičů nebo vrtulníku. Systém pracuje s evakuační kabinou, která se k cestujícím bez problému dostane po třetím laně. Do té si cestující přestoupí a odveze je do stanice.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo5 čtenářů

Foto Václav Brejška

Štítky Praha, PID, lanovka, Bohnice, Podbaba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.