Úterý, 29. července 2025, 16:00
Smíšené reakce vyvolává aktuální rozšiřování tramvajového ostrůvku na zastávce Staroměstská ve směru k Rudolfinu. Někteří zvětšení malého prostoru vítají, další v tom vidí jen překážku v dopravě. Ostrůvek ale není rozšířen na stálo, je to dočasné opatření kvůli nárůstu cestujících po zavření stanice metra Staroměstská. Průjezdnost tramvají a aut ale budou monitorovat a podle toho se rozhodne o finální podobě zastávky.
Jak uvedla ČTK, k rozšíření město využívá podobně jako před několika lety na Malostranské bloky, které jsou z hlediska stavební legislativy dočasným dopravním opatřením a je tak mnohem jednodušší je úředně schválit. Automobilovou dopravu vedou po dobu prací přes koleje.
Na projektu spolupracuje dopravní podnik s Technickou správou komunikací.„Jedná se o dočasné opatření realizované stavebnicovým systémem „lego“, v rámci kterého DPP realizuje rozšíření nástupního ostrůvku tramvajové zastávky Staroměstská ve směru na Palachovo náměstí, TSK úpravy světelné signalizace a prostoru pro chodce mimo ostrůvku," sdělil redakci Pražské Drbny mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Úterý, 22. července 2025, 14:00
Dopravní podnik po víc než dvou týdnech ve středu znovu otevře stanici metra Staroměstská. Cestující zde ale budou moc jen vystoupit. Stanice je zavřená po požáru eskalátorů na začátku července.
Důvodem aktuálního rozšiřování je uzavření stanice metra Staroměstská, která po požáru eskalátoru slouží jen pro výstup. „Vzhledem k množství cestujících, kteří tuto zastávku využívají a s ohledem na jejich bezpečnost bylo vhodné přistoupit k bezodkladnému zkapacitnění nástupního ostrůvku," vysvětlil Šabík.
Ostrůvek by měli zprovoznit v pondělí 4. srpna. „DPP bude po zprovoznění ostrůvku sledovat a vyhodnocovat provoz tramvajových linek, zejména s ohledem na průjezdnost oblastí v kombinaci s individuální automobilovou dopravou," dodal Šabík.
„Je to dočasné řešení bez stavebního povolení z důvodu problémům stanice metra Staroměstská. Uvidí se, zda se vyplní předpověď DPP a budou se zpožďovat tramvaje, či nikoliv. Vyhodnotí se a buď se vrátí původní stav, nebo se udělá vše natrvalo," sdělil na Facebooku radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola.
Ostrůvek má jen jeden a půl metru na šířku a jeho velikost byla terčem kritiky, cestující se na něj totiž mohdy sotva vešli. Problém měli i vozíčkáři a rodiče s kočárky. Jeho zvětšení už řešilo vedení města dříve. „Když jsem byl náměstek pro dopravu, rozšíření jsme připravili, projednali s památkáři a povolili. Ostrůvek se měl podle plánu upravit v březnu 2023. Dopravní podnik už měl dokonce nakoupené i nové dočasné obrubníky. Jenže v únoru se změnila magistrátní koalice a politici ODS a Pirátů připravený projekt rozšíření najednou zařízli. Poté jsme několik let slýchali pohádky o tom, jak se nejprve musí zpoplatnit průjezd centrem, projednat vše s městskými částmi a kdesi cosi," napsal na síti X předseda Prahy sobě a bývalý náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám