Začalo bourání podchodu u Muzea. Doprava z Legerovy ulice probíhá v tramvajovém pásu

Autoři | Foto Pražská integrovaná doprava

V Praze začaly v posledních dnech práce na bourání podchodu pod severojižní magistrálou u Muzea a sousedních prostor, které pod silnicí jsou. Na svém facebookovém profilu to uvedl organizátor pražské veřejné dopravy Ropid. Kvůli pracím je doprava z Legerovy ulice od minulého týdne převedena do tramvajového pásu. Na bourání pod silnicí naváže na jaře příštího roku stavba tramvajových kolejí, které napojí nynější trať na tu nově budovanou v horní části Václavského náměstí.

Práce v okolí křižovatky ulic Legerova a Vinohradská začaly v polovině června odstraněním části tramvajové trati, po které od středy 2. července jezdí auta, zatímco se pod vozovkou pracuje. Kvůli pracím nejedou tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem, výluka potrvá až do dokončení stavby v roce 2027.

Namísto bouraného podchodu již několik let funguje přechod, který využívá světelnou signalizaci na magistrále a nijak tím nezdržuje automobilový provoz. Od jeho zavedení chodci podchod využívali méně. Jeho části budou podle dřívějších vyjádření zástupců města zachovány a budou sloužit jako zázemí pro údržbu Čelakovského sadů. Kromě podchodu dělníci zbourají také mostní konstrukci pod Legerovou, pod níž měly vzniknout garáže Federálního shromáždění. Projekt však nikdy nebyl dokončen.

Pražský dopravní podnik (DPP) plánuje koleje vedoucí od Vinohradské mezi starou a novou budovou Národního muzea dokončit v souběhu s finalizací stavby trati v horní části Václavského náměstí. Dohromady budou tvořit jeden celek a spuštěny mají být společně. Práce pod magistrálou potrvají do března příštího roku, kdy se auta vrátí do původní stopy v Legerově ulici a DPP naváže stavbou tramvajové trati ve Vinohradské a Škrétově ulici.

Stavbu kolejí na Václavském náměstí zahájil DPP na konci loňského června. Náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí práce zahrnují i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již proměny dočkala v minulých letech. Výstavba napojení nové trati na Vinohradskou bude stát 224,7 milionu korun bez DPH.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, magistrála, stavba, doprava, Muzeum, Praha

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.