U stanice metra C Opatov v Praze 11 dnes začala stavba roky připravovaného P+R parkovacího domu. Poklepáním základního kamene ji zahájili zástupci Prahy 11, městské Technické správy komunikací a investičního odboru pražského magistrátu, který je investorem. Stavba vyjde podle výsledků tendru na 663,8 milionu korun bez DPH a uskuteční ji sdružení firem BAK stavební společnost, Metrostav DIZ a Geosan Group. P+R parkoviště zajišťují řidičům možnost zaparkovat auto a dál se po městě přepravovat pomocí MHD.
Parkovací dům v Chilské ulici u stanice metra Opatov bude mít kapacitu 495 aut. V domě budou i místa pro elektromobily, 43 stání pro vozy s plynovým pohonem a prostor pro odstavení 32 jízdních kol. V garážích má být také deset stání pro tělesně postižené. Na střeše vznikne park, který bude sloužit mimo jiné i seniorům z blízkého domova důchodců. Budou tam mít i cvičební prvky.
Příprava stavby byla složitá, magistrát ji soutěžil dvakrát. Nejprve v roce 2022 vybral stejné sdružení, ale zakázku po řadě námitek dalšího z účastníků či kritice antimonopolního úřadu zrušil s tím, že se ve lhůtě pro vypořádání nepodařilo získat od vítěze potřebné doplňující informace. Vítěze následujícího tendru městská rada schválila letos koncem března.
Starosta Prahy 11 a předseda dopravního výboru pražského zastupitelstva Martin Sedeke (ODS) dnes uvedl, že přípravy veřejných staveb bývají složité a dostat se k poklepání základního kamene je klopotná cesta. „Musím říct, že v tomto případě to platilo beze zbytku," řekl Sedeke. Dodal, že stavba je podstatná jak z lokálního, tak celoměstského významu, protože kolem metra Opatov je nedostatek parkování a P+R parkovací domy je obecně nutné stavět kvůli statisícům denně dojíždějících Středočechů.
Po dokončení bude dům provozovat stejně jako ostatní záchytná parkoviště TSK. Její ředitel Filip Hájek dnes řekl, že v systému je k dispozici přes 10 tisíc míst a relativně nově je z ekonomického pohledu v černých číslech, takže na něj město nemusí doplácet.
Zdržení výstavby kritizoval předseda opoziční Prahy Sobě a bývalý městský radní pro dopravu Adam Scheinherr. „Projekt jsme nové koalici předávali na stříbrném podnose včetně stavebního povolení. Koalici ODS a Pirátů však trvalo téměř tři roky, než stavbu dokázala zahájit. To je už bohužel standardem současné koalice: nové projekty se nepřipravují a ty námi připravené se zpožďují," uvedl Scheinherr.
Praha v roce 2021 dokončila na Černém Mostě stavbu P+R parkovacího domu pro 886 aut zhruba za půl miliardy korun a předloni otevřela další u stanice metra B Nové Butovice, který nabízí téměř 400 stání. P+R parkoviště jsou určená především pro dojíždějící Středočechy a mají ulevit dopravě v metropoli tím, že řidiči zanechají auto na kraji města a pokračují MHD.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám