Pražský dopravní podnik dnes v noci odvezl vozy Petřínské lanovky, které dosloužily. Po rekonstrukci dráhy je nahradí nové stroje vyrobené ve Švýcarsku. Dva vozy v úterý pracovníci dopravního podniku a přepravní firmy naložili s pomocí jeřábu na tahače se speciálními návěsy, na cestu vyrazily po půlnoci. Na lanovce, která je od loňského září mimo provoz, nyní začne rekonstrukce, která potrvá do poloviny příštího roku.
Tahače s vozy v úterý podle mluvčího dopravního podniku Daniel Šabíka po naložení obou vozů sjely do Hellichovy ulice, odkud se na cestu vydaly zhruba půl hodiny po půlnoci. Jeden z vozů lanovky zamířil do Ústředních dílen DPP v Hostivaři, kde bude uložen do doby, než bude rozšířeno Muzeum MHD ve Střešovicích, kde poté nalezne trvalý domov. Destinací druhého z vozů je depozitář Národního technického muzea v Chomutově.
Na lanové dráze budou nyní podle Šabíka odstraněna lana, která pracovníci rozřežou na metr dlouhé segmenty. „Současně s tím zhotovitel rekonstrukce drážního tělesa, společnost Metrostav DIZ, začne s budováním zařízení staveniště a osazováním oplocení staveniště," vysvětlil.
Poté budou dělníci pracovat na demontáži kolejnic, z nichž dvě zůstanou zachovány pro Muzeum MHD a Národní technické muzeum, protože na nich budou vystaveny vozy. „Po demontáži kolejnic se naplno rozeběhnou bourací práce stávajícího drážního tělesa," zakončil vedoucí.
Čtvrtek, 26. září 2024, 07:00
Jeden z nejnavštěvovanějších turistických cílů už letos žádné cestující nesveze. Lanovku na Petřín dopravní podnik definitivně vyřadil z provozu, trať je totiž podemletá, oprava by trvala dlouho a stála až patnáct milionů korun. Celková rekonstrukce...
Staré vozy lanovky podle Šabíka od roku 1985 přepravily asi 61 milionů cestujících. Po rekonstrukci je nahradí nové, na které podnik v minulosti vypsal designovou soutěž. Ve Švýcarsku je za 137,7 milionu korun vyrobí rakousko-švýcarská skupina Doppelmayr/Garaventa podle designu českého studia Anna Marešová designers, které v soutěži uspělo.
Lanová dráha na Petřín se poprvé rozjela v létě 1891 u příležitosti Jubilejní zemské výstavy. Za svoji existenci měla dvě dlouhé odstávky. V roce 1916 se zastavila kvůli světové válce, provoz byl obnoven v roce 1932. V roce 1965 rozsáhlé sesuvy půdy trať zničily a lanovka se znovu rozjela v roce 1985. Kompletní rekonstrukce je podle podniku nutná zejména kvůli pohybu petřínského svahu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.