Pražský dopravní podnik získal pravomocná stavební povolení na stavbu tramvajových tratí na malešické sídliště a přes budoucí čtvrť vznikající v areálu bývalého žižkovského nákladového nádraží. Stavba trati v Malešicích začne letos, na Žižkově příští rok.
Koleje na malešické sídliště budou dlouhé 2,3 kilometru a povedou středem Počernické ulice ze stávající trati ve Vinohradské ulici do nového obratiště u zastávky Sídliště Malešice. Na trati DPP plánuje šest zastávek s pracovními názvy Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice.
Podnik nyní hledá stavební firmu, podle tendru má stavba vyjít na 1,75 miliardy korun bez DPH. „Cílem výstavby nové tramvajové tratě Počernická je zlepšení dopravní obsluhy pro současné sídliště Malešice a zajištění kapacitní povrchové veřejné dopravy pro již probíhající a další rozvoj této oblasti," uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Tramvaje nahradí dosavadní spojení autobusy, cestující bez přestupu dojedou na Karlovo náměstí či hlavní nádraží.
Asi dvoukilometrová trať s šesti páry zastávek přes Nákladové nádraží Žižkov povede od křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská na Sídliště Jarov, podnik při stavbě využije i již existující železniční koleje. DPP plánuje v následujících týdnech vyhlásit tendr na stavební firmu a budování trati zahájit v příštím roce.
Podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) jsou tramvaje symbolem moderní a ekologické dopravy. „Už se vyrábí zcela nové tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T, jejichž první vozy budeme mít k dispozici už na konci letošního roku. A to není vše. V pokročilé fázi přípravy máme spoustu dalších tratí, takže ty budou v následujících letech přibývat jako hřiby po dešti," uvedl Hřib.
DPP letos plánuje zahájit i stavbu kolejí, které povedou přes magistrálu v Legerově ulici nad Národním muzeem a napojí budovanou trať v horní části Václavského náměstí na Vinohradskou ulici. Nedávno získal také zatím nepravomocné stavební povolení na stavbu zhruba dvoukilometrové trati z Libuše na Nové Dvory, kde bude v budoucnu stanice metra D. Stavba má začít příští rok, stejně jako v případě trati z Malovanky na Strahov, která již má pravomocné povolení.
Podnik loni dokončil prodloužení tramvajové trati na Pankrác, předloni spustil tratě z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Magistrát také staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budu rovněž jezdit tramvaje a v budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V plánu jsou i další tratě, například z Podbaby do Suchdolu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.