Počasí dnes3 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Se stavbou tramvajové trati z Kobylis do Bohnic chce dopravní podnik začít v roce 2028, hotovo by mělo být za dva roky

Pražský dopravní podnik podal oznámení pro posouzení vlivu na životní prostředí plánovaného prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Stavba by podle dokumentu měla začít v roce 2028 a hotovo má být o dva roky později. Oznámení nyní posoudí odbor ochrany prostředí pražského magistrátu a rozhodne, zda bude potřeba zpracovat kompletní posudek.

Zhruba 3,5 kilometru dlouhé koleje budou navazovat na stávající trať na křižovatce ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná v blízkosti stanice metra C Kobylisy. Odtud ve středu stávající komunikace povedou přes ulici Pod Sídlištěm dále do Bohnic ulicemi Čimická a K Pazderkám. Trať bude končit před křižovatkou s Lodžskou ulicí. Pracovní názvy plánovaných sedmi zastávek jsou Katastrální úřad, Kobyliské náměstí, Písečná, Šutka, Dunajecká, Botanická zahrada - sever a Lodžská.

Trať podle oznámení umožní lepší napojení Bohnic na metro. Nyní ho zajišťují autobusy, které jsou podle podniku ve špičkách na hraně kapacity. „Realizace tramvajové trati umožní redukci autobusových spojů v oblasti, což přispěje ke snížení emisí škodlivých látek," píše se v dokumentu.

Trať je podle oznámení také klíčovou součástí takzvané severní tramvajové tangenty, která má propojit Prahu 6 z Prahou 8. V budoucnu na ni má navázat další trať s novým mostem v Troji, která dosud oddělené části města propojí. Minulé vedení magistrátu chtělo spojení zajistit rychleji lanovkou, nynější od toho však upustilo, poté co odbor ochrany prostředí magistrátu zamítl záměr v řízení EIA kvůli tomu, že by podle něj narušil krajinný ráz Trojské kotliny.

DPP loni dokončil tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Nedávno zahájil stavbu kolejí v horní části Václavského náměstí a pražský magistrát buduje Dvorecký most mezi Prahou 4 a Prahou 5, po němž rovněž povedou koleje, na které poté naváže další trať Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Podnik letos také už podruhé prodlužuje koleje na Pankráci. V plánu jsou i další tratě, například z Malovanky na Strahov nebo z Podbaby do Suchdola.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Jakub Horňák

Štítky doprava, stavby, správa, ekologie, Praha, tramvaj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Se stavbou tramvajové trati z Kobylis do Bohnic chce dopravní podnik začít v roce 2028, hotovo by mělo být za dva roky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.