Pražské letiště se v posledních dnech potýkalo s problémy ohledně zavazadel, kvůli většímu provozu a nedostatku zaměstnanců je nestačilo nakládat a vykládat. Cestující tak na kufry v Praze i ve svých destinacích čekali hodiny. Do třídírny a reklamací společnost poslala na výpomoc i administrativní pracovníky.
„Důvodem této situace je kombinace externích vlivů jako je přetíženost letového provozu, velká zpoždění a také nárazový nedostatek lidí v handligové společnosti v provozních špičkách. To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.
Přesun zavazadel má na starost dceřiná společnost Letiště Praha Czech Airlines Handling. Ta se snaží zaměstnance nabírat přímo nebo i přes agentury. V současné době proto na reklamacích a v třídírně pomáhají i administrativní pracovníci letiště.
„Letiště Václava Havla Praha od neděle 30. června do úterý 2. července evidovalo problémové odbavení u 9 odletů. Téměř 50 procent těchto zavazadel již míří za svými majiteli a v průběhu dnešního dne bude odeslán zbytek zavazadel. Během včerejšího dne odletěly již všechny linky s plnou nakládkou," sdělila dnes Divíšková.
Lidé si na sociálních sítích si stěžují na několikahodinové čekání na kufry v Praze, ti, co z hlavního města odlétali, je zase nemají ve svých destinacích.
„Prioritou je nyní nakládka zavazadel na odletech. Tím se může zpozdit vykládka zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy,“ vysvětlila Divíšková. Do zahraničí letiště kufry posílá nejbližším možným letem.
V několika případech cestující zmínili, že měli v odbavených kufrech všechno oblečení i léky. Vedení letiště proto doporučuje sinejnutnější léky a hygienické potřeby vzít na palubu.
Zaslouzena dovolena se zmenila v boj o kufry. Na letisti proste nestihali, tak odmitli nakladat kufry a nikdo nevi, kde jsou a na info linkach si vas prehazuji mezi @PragueAirport a @SmartwingsGroup ???? Mame tam leky! #tonechces
— mysulemys (@Mysulemys) July 2, 2024
„Pokud cestující nechtějí čekat na svá zavazadla, doporučujeme jim, aby vyplnili formulář na reklamační přepážce, případně na webu letecké společnosti, na který je odkáže QR kód v celním prostoru a zavazadlo jim handlingová společnost doveze domů zdarma,“ poradila Divíšková. Kufr by měli lidé dostat za jeden až tři dny.
Zřízena je také speciální linka 220 11 1444 pro cestující, kteří nemají v destinaci své zavazadlo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.