Některé z velkokapacitních trolejbusů Škoda Solaris 24 v Praze na lince číslo 59 z Veleslavína na Letiště Václava Havla musely kvůli technických potížím na čas nahradit naftové autobusy. Nejedná se o sériovou vadu. Problémy se zabývá dodavatel a dopravní podnik vozy postupně vrací do provozu. DPP zahájil provoz trolejbusů na letiště minulý týden ve středu. Náklady na vybudování trolejbusové infrastruktury byly asi 354,5 milionu Kč, nákup vozů vyšel na 623,2 milionu Kč.
„Došlo ke vzniku dílčích technických závad na více vozech. Nejedná se nicméně o žádnou sériovou závadu. I přes plánovanou provozní rezervu třech trolejbusů tak musel DPP na některé oběhy linky číslo 59 dočasně nasadit kloubové naftové autobusy," uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Část závad se týká seřízení technických komponent či elektrovýzbroje. Další podle mluvčí zřejmě souvisí se zatím malou praxí pražských řidičů s řízením trolejbusů. O co konkrétně se jedná, neuvedla. „Samozřejmě probíhá upozorňování a opakované školení příslušných řidičů. Věříme, že se jedná pouze o krátkodobý dočasný stav a podaří se brzy plně pokrýt plánované vypravení 17 vozů v pracovní dny," dodala Řehková.
Středa, 6. března 2024, 17:25
Pražský dopravní podnik dnes zahájil provoz velkokapacitních trolejbusů Škoda Solaris 24 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha. Trolejbusy číslo 59 nahradily autobusovou linku číslo 119. Vozy budou část trasy jezdit připojeny k...
DPP má nakoupených 20 trolejbusů. Vůz má dva motory a měří 24,7 metru. Kapacita je 180 cestujících, z toho 54 míst je k sezení. Trolejbusy jsou takzvaně parciální, tedy schopné ujet část trasy na baterii bez síťového vedení. Trasa linky měří necelých 19 kilometrů a pod trolejovým vedením je zhruba 11,5 kilometru. Zbytek jezdí trolejbus na baterie. Dojezd nového vozu na baterie je při plném zatížení 12 kilometrů.
Ještě před zprovozněním linky musel DPP vybudovat potřebnou infrastrukturu, kromě trolejí také měnírny elektrické energie nebo nabíjecí stanice v garážích v Řepích.
Správa železnic v současné době opravuje trať z Prahy na Kladno, kde vznikne železniční propojení na letiště. Velkokapacitní trolejbusy po zprovoznění dráhy použije DPP na trase linky autobusu číslo 136. Naftové autobusy z linky 119 nahradí nejstarší kloubové autobusy SOR NB 18 z let 2009 a 2010, které DPP vyřadí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.