Pražský dopravní podnik zprovoznil výtah ve stanici metra C Nádraží Holešovice, který nahradil zdvihací plošinu z nástupiště. Výtah dnes spustili zástupci podniku a magistrátu. Podle ředitele dopravního podniku Petra Witowskiho vyšlo jeho vybudování na 19 milionů korun. Z 61 stanic pražského metra nyní schází bezbariérový přístup u 15. Podnik aktuálně pracuje na výtahu ve stanici Jiřího z Poděbrad, v plánu jsou další na Floře, Želivského, Strašnické či Radlické.
Stanice Nádraží Holešovice byla doposud bezbariérově přístupná pouze zdvihací plošinou z nástupiště do severního vestibulu, což bylo podle Witowského nedostatečné. „Plošina nejenže byla malá, takže neumožňovala třeba přepravu s kolem nebo se do ní nevešly dva kočárky, ale zároveň byla pomalá. Výtah je zhruba sedmkrát rychlejší," uvedl Witowski.
Podnik nyní dokončuje stavbu nového raženého výtahu do stanice metra Jiřího z Poděbrad na lince A, která je kvůli jeho stavbě a kompletní rekonstrukci za 1,29 miliardy korun uzavřena. Výtah podle Witowskiho spustí příští rok na jaře, cestujícím by se stanice měla otevřít na podzim. Dále podle technického ředitele pro metro Marka Kopřivy DPP připravuje ražené výtahy ve stanicích Flora a Želivského.
Kopřiva dodal, že ještě před tím podnik plánuje dva jednodušší projekty, a to ve stanicích Strašnická a Radlická. V případě Radlické má být řešení obdobní jako na Nádraží Holešovice, nový výtah má nahradit stávající plošinu. Podnik plánuje práce uskutečnit příští rok spolu s rekonstrukcí vestibulu. V případě Strašnické je podle technického ředitele v plánu modernizace stávajícího nákladního výtahu, který by rovněž nahradil plošinu na schodišti.
Podnik se podle Witowskiho zabývá i bezbariérovostí v dalších typech MHD. „Co se týče autobusů, dneska jsou plně nízkopodlažní. V tramvajích ještě máme nějaký dluh," řekl. Dodal, že nyní je vypsaná soutěž na až 200 nových tramvají, které budou nakoupeny v bezbariérovém provedení, a zároveň podnik nechává přestavět tramvaje typu T3R.P na částečně nízkopodlažní. „Mělo by se jich takto zprovoznit až 65 a budeme je používat hlavně na noční provoz," dodal ředitel. Podnik podle loňské výroční zprávy provozuje 769 tramvají, z toho asi 350 je bez nízkopodlažní úpravy.
Chcete se více zapojit do tvorby článků? V dotazníku můžete redakci vzkázat, jaká témata vám na Drbně chybí. Díky zpětné vazbě se můžete podílet na tom, jakým tématům se budou redaktoři věnovat. Registrovaní uživatelé po vyhodnocení zpětné vazby získají informace o tom, co jsme díky čtenářům zjistili.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.