Vedení Prahy by mělo v blízké době rozhodovat o finální podobě úprav projektu plánované Radlické radiály, která má ulehčit dopravě na jihozápadě metropole. Na dotaz to uvedl mluvčí hlavního města Tadeáš Provazník. Projekt již je několik let v územním řízení, které se protáhlo z důvodu velkého množství námitek a odvolání. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o úpravách stavby, ke kterým vznikly tři studie. Rada Prahy 5 nedávno přijala usnesení, ve kterém požaduje před zprovozněním silnice například zvýšení kapacity Barrandovského mostu.
Asi 5,5 kilometru dlouhá radiála má propojit vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole a svést dopravu ze stávajících přetížených silnic. Projekt nové silnice je od začátku roku 2018 v územním řízení, kvůli množství námitek minulé vedení magistrátu v roce 2020 rozhodlo o prověření úprav, které zahrnují spojení Jinonického a Butovického tunelu, změny křižovatek u metra Jinonice a Nové Butovice nebo zakrytí silnice v oblasti sídliště Botanica.
K těm vznikly tři studie, které rada města schválila loni. „Tyto studie budou zpracovány do jednotného materiálu včetně manažerského vyhodnocení ekonomické a procesní stránky změn oproti verzi 2017. Tento materiál bude následně předložen k diskuzi členům rady a náměstkovi pro dopravu Zdeňku Hřibovi (Piráti) k rozhodnutí, jaké změny v dalších stupních přípravy implementovat," uvedl Tadeáš Provazník.
Dodal, že magistrát také nyní na základě požadavku stavebního úřadu aktualizuje veškerá vyjádření dotčených orgánů a dalších subjektů, což by mohlo být hotovo do konce června. „Souběžně probíhají majetkoprávní jednání s vlastníky dotčených nemovitostí ohledně výkupu pozemků v záboru stavby," doplnil Zdeněk Hřib.
Rada Prahy 5 v dubnu přijala k pokračování přípravy stavby usnesení, ve kterém souhlasila se studií spojení Jinonického a Butovického tunelu a studií úprav jinonické křižovatky. Vedení městské části také vzneslo požadavek, aby hlavní město zajistilo opatření, která po zprovoznění radiály zamezí zvýšení provozu v ulicích Jinonická a Peroutkova. Spuštění nové tepny chce radnice rovněž podmínit zvýšením kapacity Barrandovského mostu a opatřeními ke zklidnění dopravy v Plzeňské, Jinonické, Radlické a dalších navazujících ulicích. Dalším požadavkem městské části je vybudování stavebně oddělené infrastruktury pro cyklisty.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Radní Hřib oznámil, že Radlická radiála bude vybudována jako velkoryse pojatá cyklostezka. Rozhodnutí zdůvodnil dramatickým nárustem počtu cyklistů v Praze, zvláště v zimním období. ????
Asi pětadvacet let po zprovoznění d5 až do Stodůlek, a už se přemejšlí, že by bylo dobrý to dodělat ? Ještě že tam ty politiky a "odborníky" přes dopravu máme, bez nich bysme byli uplně ztracený.....