Počasí dnes22 °C, zítra19 °C
Sobota 4. května 2024  |  Svátek má Květoslav
Bez reklam

Letiště chce vyřazovat starší a hlučné stroje. Noční provoz povolí jen těm nejtišším

Pražské Letiště Václava Havla chce kvůli snížení hluku postupně vyřazovat z provozu starší a hlučné stroje, noční provoz povolovat jen těm nejtišším a vedlejší ranvej v budoucnu případně změnit na pojezdovou, nebyla by tedy využívána pro vzlety a přistání. Spolupráci na zlepšování životních podmínek a prostředí, na které má vliv provoz letiště, dnes stvrdili svými podpisy zástupci letiště a Prahy 6. Informovali o tom ve společné tiskové zprávě.

Letiště bude eliminovat provoz starších a hlučných typů letadel

Předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos k podepsané spolupráci uvedl, že letiště se bude na základě zkušeností ostatních evropských letišť držet při snižování hluku z leteckého provozu určitých postupů. V této souvislosti zmínil například eliminaci starších a hlučných typů letadel z provozu a povolení nočního provozu na letišti pouze nejtišším typům letadel, která splňují limity stanovené v Mezinárodní úmluvě o civilním letectví a v konkrétním předpisu L16.

„Zároveň po případném zprovoznění a kolaudaci paralelní dráhy s hlavní vzletovou a přistávací dráhou bude dnešní vedlejší dráha 12/30 změněna na pojezdovou dráhu a nebude využívána pro vzlety a přistání letadel," dodal.

Realizace paralelní dráhy je potřeba kvůli efektivnímu provozu letiště

Takzvaná vedlejší přistávací dráha se nyní používá zejména jako záložní, například při opravách hlavní ranveje. Letiště už dřív uvedlo, že jediným systémovým řešením do budoucna je v tomto ohledu realizace paralelní dráhy. Je podle něj zapotřebí i kvůli budoucímu rozvoji a efektivnímu provozu letiště, ale bude mít přínos také pro bezpečnost, životní prostředí a ekonomiku regionu.

Starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS) uvedené projekty letiště na snížení vlivu leteckého provozu na území a občany šesté městské části uvítal.

V loňském roce pražské letiště odbavilo 10,7 milionu cestujících, předloni to bylo za celý rok 4,4 milionu lidí, jde tak o meziroční nárůst o více než dvojnásobek. Důvodem bylo rychlé zrušení koronavirových opatření, což mělo větší pozitivní dopad než důsledky konfliktu na Ukrajině. Čísla jsou však stále pod úrovní před vypuknutím pandemie koronaviru, kdy v roce 2019 letiště odbavilo přes 17,8 milionu pasažérů. Návrat na čísla před pandemií Letiště Praha očekává podle dřívějších vyjádření Pose kolem roku 2026.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Letiště Praha

Štítky letiště, letectví, zdraví, hluk, Praha, Letiště Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Letiště chce vyřazovat starší a hlučné stroje. Noční provoz povolí jen těm nejtišším  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.