Cestující v hlavním městě se mohou od soboty 27. května svézt tramvají z Modřan až na Libuš. Na 1750 metrů dlouhé trati jezdí linka číslo 17 a jsou na ní čtyři nové zastávky. Náklady na stavbu činily zhruba 304,2 milionu korun, většinu peněz získalo město z evropských fondů. Novinářům to v sobotu při slavnostním zahájení provozu řekli primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski. DPP letos plánuje zprovoznit mimo jiné také trať do Holyně nebo na sídliště Dědina. DPP je největší městskou firmou a má na starosti MHD.
„Praha zažívá v posledních letech tramvajový boom. Tentokrát se jedná o zhruba jeden a tři čtvrtě kilometru nové trati, tři páry nových zastávek plus jedna konečná s úvratí na konci, takže nám tady budou zatím jezdit obousměrné tramvaje. Ale chystáme další rozvoj, kdy tramvaj pojede až na Nové Dvory, kde bude do budoucna i metro. Lidé se odsud dostanou do centra za nějakou půlhodinku, myslím si, že to výrazně zatraktivní MHD,“ řekl Hřib.
Pražský tramvajový boom pokračuje: Otevíráme novou trať z Modřan do Libuše! ????
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) May 27, 2023
Už ode dneška se tak můžete svézt tramvají ze sídliště Libuš přímou linkou číslo 17 do centra. Nebo si třeba skočit za půl hodinky z centra města do Sapy na pečenou kachnu.
???? (1/5) pic.twitter.com/xhNJhphMZK
Na prodlouženém úseku jsou čtyři nové zastávky, a sice Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Tramvaje jezdí ve špičkách každých osm minut, ve všední dny přes poledne každých deset minut, o víkendech po 15 minutách a večer každých 20 minut. Na Libuš je prodloužena tramvajová linka číslo 17. Poprvé se lidé svezli od zahájení sobotního denního provozu.
Už tuto sobotu můžete dojet tramvají přímo před hasičskou stanici v Modřanech. Nejde to minout, zastávka se totiž jmenuje podle naší stanice.
— Hasiči Praha ???? (@HasiciPraha) May 26, 2023
Díky @PIDoficialni @DPPOficialni pic.twitter.com/91wCOlfdi5
Zároveň nastala řada změn autobusových linek v oblasti Jižního Města, Libuše, Modřan i Zbraslavi. Skončila linka 165. Mezi Modřany a Zbraslaví ji nahradily prodloužené linky 139 a 246 a mezi Libuší a Jižním Městem linka 154, která pojede po nové trase. Vznikla nová linka číslo 126, která pojede ze zastávky Koleje Jižní Město přes Chodov, Donovalskou a Brechtovu na Háje a dále do Křeslic a směrem do Uhříněvsi, kde končí u tamního nádraží. Zkrácenou trasu má linka 213, která nejezdí k uhříněveskému nádraží, ale končí na Jižním Městě.
Linka 197 ve směru od Libuše a Chodova změnila trasu ke stanici metra Roztyly, kde posílila obsluhu zastávky Dědinova. Na Sídliště Zbraslav jede od Komořan polovina spojů linky 139. Autobus číslo 246 nekončí na Zbraslavském náměstí, ale jede až k Poliklinice Modřany. „Pro zajištění dopravy školních dětí bez přestupu bude vybraný spoj této linky prodloužen z Polikliniky Modřany do zastávky Levského jako nová školní linka 274,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Linka číslo 247 je prodloužena přes Žabovřesky do nové konečné Zbraslav na místě nynější zastávky Na Drahách.
Trať na Libuš není jedinou, kterou DPP letos zprovozní. „Letos chceme zprovoznit tramvajovou trať z Holyně do Slivence a chtěli bychom zprovoznit trať z Divoké Šárky na Dědinu,“ řekl Witowski. V příštím týdnu by pak podle něj měl podnik otevřít zrekonstruovanou trať z Krejcárku na Palmovku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.