Rekonstrukce Smíchovského nádraží, o které se mluví už od roku 2020, začíná nabírat reálných obrysů, získala totiž stavební povolení. Budova železničního nádraží získá moderní a bezbariérové prostory a zvýší se kapacita pro cestující. Ikonická centrální část pozdně funkcionalistické budovy nádraží, která vznikla v padesátých letech minulého století však zůstane zachována.
První práce na rekonstrukci Smíchovského nádraží zahájí pracovníci už letos v rámci nulté etapy. Má dojít ke zrušení severní nástupiště a letos na podzim dělníci snesou pěší lávku do Radlic. O tom, jaká náhrada za ni vznikne a jak se lidé budou přes stavbu pohybovat do vybudování terminálu, se zatím jedná. Železniční trať známá jako Pražský Semmering bude poprvé v historii napojena přímo na Smíchovské nádraží.
Během těchoto prvních prací poběží soutěž na navazující celkovou rekonstrukci nádraží včetně kolejiště a naváže na to stavba terminálu. Kompletně hotovo by mohlo být v roce 2027 nebo 2028.
Středa, 30. září 2020, 17:00
Území kolem nádraží na Smíchově se má v příštích letech stát symbolem proměny města ve 21. století. Právě dnes byl totiž položen základní kámen nové čtvrti s názvem Smíchov City, kde má vzniknout téměř 400 tisíc metrů čtverečních bytových,...
Pátek, 3. července 2020, 11:33
Restaurace Oáza je podnik, kterých je dnes v Praze už relativně málo. Jde o dnes už legendární nádražní hospodu s klasickou línou atmosférou uprostřed uspěchaného Smíchovského nádraží. Oáza se během let stala útočištěm například pro básníka Ivana...
Podle bývalého náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) jde o ukázkový projekt kvalitní koordinace a spolupráce mezi Prahou a Správou železnic. „Za město jsme přišli s vizí, aby se zanedbaná dopravní stavba za pár let stala moderním dopravním hubem hodným 21. století. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moci na jednom terminálu využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti s jedním tisícem míst. Vše bude navíc díky efektivnímu řešení budov jednoduché, bezpečné a přehledné,“ uvedl na svém facebookovém profilu Adam Scheinherr.
Budova železničního nádraží získá moderní vzhled a bezbariérové prostory, zároveň se navýší kapacita pro cestující. „Navíc se nám podařilo dohodnout zachování ikonické centrální části pozdně funkcionalistické budovy nádraží postavené v letech 1953-1956 architekty Ladislavem Žákem a Janem Zázvorkou,“ dodal Scheinherr.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám