Pražští radní dnes schválili studii, díky které se promění dlouho zanedbávaná budova terminálu u stanice metra B na Černém Mostě a jeho okolí. Nově bude jednopodlažní, lávky zbourají a vše bude na jedné úrovni. Stavět se ale začne až v horizontu deseti let.
„Od svého otevření v roce 1998 byl v neutěšeném stavu a v podstatě nikdy pořádně vzhledem k veřejnému prostoru nefungoval. V posledních letech jsme vynaložili velké úsilí, aby se jeho stav co se týče údržby a provozu zlepšil. Opravili jsme lávky, instalovali jsme nový informační systém, nový mobiliář, zábradlí,“ uvedl na tiskové konferenci radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Podle Scheihherra ale tento stav stav není udržitelný vzhledem k tomu, že přilehlé lávky jsou ve špatném technickém technickém stavu, postupně dožívají a během deseti až patnácti let budou muset být zbourány.
Středa, 11. ledna 2023, 11:03
Nechvalně proslulý dopravní terminál na Černém Mostě prošel prvním kolem revitalizace, dostal nové informační tabule, lavičky, odpadkové koše i nové nátěry. V plánu má město i celkovou rekonstrukci, k té se ale nedostane dřív než za sedm let.
„Prostor před budovou měl propojovat terminál s přilehlou čtvrtí Černého mostu, kde bydlí patnáct tisíc obyvatel. Ale nikdy tam nevznikl kvalitní veřejný prostor,“ vysvětlil Scheinherr.
Nově bude terminál řešen jednopodlažně, jedno patro se buď zasype nebo z něj bude parkování. Z původního řešení zůstane jen obloukové průčelí a fontána. Nově se počítá s větším množstvím zeleně a hospodařením s dešťovou vodou.
Podle náměstka primátora pro územní rozvoj a územní plán Petra Hlaváčka (STAN) trvalo dlouho vyjasnění majetkoprávních vztahů. „Zjednodušeně: která konstrukce patří komu. A to umožnilo i dočasné opravy konstrukcí,“ sdělil Hlaváček. Dodal, že se ještě bude zjišťovat možnost výstavby radnice Prahy 14 a možnost výstavby městského bydlení.
Podle informací Institutu plánování a rozvoje hlavního města terminálem každý den projde okolo padesáti tisíc lidí. Přestupují zde lidé z metra na městské, příměstské i dálkové autobusové linky. Architektonické řešení je ale zastaralé, přístup je podle Institutu komplikovaný a autobusy musí terminál i několikrát objíždět. „Celková rekonstrukce se vzhledem k investičním nákladům a náročnosti procesu přípravy nepředpokládá dříve než v roce 2032,“ píše se na webu Institutu.
„Dostaneme se k tomu v horizontu deseti let, kdyby se mělo začít a kopnout do země,“ upřesnil primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.