Hokejové mistrovství světa zvedlo tržby obchodníkům v hlavním městě. Například o víkendu od 10. do 12. května se díky několika stovkám tisíc fanoušků hokeje zvýšily maloobchodní tržby v porovnání se stejnými dny loňského roku o 5,4 procenta. Z toho tržby v restauracích a hospodách stouply o téměř 33 procent.
„V Evropě sledujeme vytrvalou poptávku po zážitcích. Hokejové mistrovství světa nejenže přitáhlo oči sportovních fanoušků z celého světa na Česko, ale hlavně významně podpořilo maloobchodní tržby provozovatelů závislých na turismu, jako jsou restaurace, hospody a rychlé občerstvení, ubytovací služby nebo doprava. Pomyslným vítězem se staly podle očekávání restaurace s nárůstem tržeb o třetinu,“ uvedla hlavní ekonomka pro Evropu v Mastercard Economic Institute Natalia Lechmanova.
Pondělí, 27. května 2024, 21:00
Oslavu zlaté medaile vzali hokejisté českého národního týmu stejně poctivě, jako všechny zápasy. Pivo teklo proudem do sklenic i po lidech, z poháru, který získali za výhru, popíjeli šampaňské. Akci si užili oni i fanoušci, kteří zaplnili celé...
Ve srovnání se stejným loňským obdobím vzrostly tržby v sektoru ubytování o 18,2 procenta, jelikož návštěvníci českého hlavního města potřebovali v době pobytu přespat. Tržby v prodejnách potravin se meziročně zvýšily o 10,5 procenta. Dvouciferný meziroční růst, o 23 procent, zaznamenaly také tržby za oblečení, a to především díky prodejům v kamenných obchodech, kde stouply o 23,8 procenta. Prodeje šperků a doplňků se zvýšily o 6,6 procenta, v kamenných prodejnách to bylo o 13 procent.
Aktuální studie Mastercard SpendingPulse vyhodnotila nákupní chování v České republice v období od 10. do 12. května 2024 v době konání mistroství světa v hokeji a také koncertování německé kapely Rammstein. Mastercard SpendingPulse vyhodnocuje tržby v kamenných i on-line obchodech u všech typů plateb včetně hotovosti a šeků.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.