Právní moci dnes nabylo stavební povolení lávky HolKa pro chodce a cyklisty, která bude spojovat Prahu 7 a Prahu 8. Metropole v půlce dubna vypsala veřejnou zakázku na zhotovitele, předpokládané zahájení stavby je na konci léta 2021. Chodcům a cyklistům by mohla lávka dlouhá 285 metrů a široká čtyři metry sloužit už od konce roku 2022. Náklady na její vybudovaní jsou 197 milionů korun.
Podle náměstka primátora pro oblast dopravy Adama Scheinherra (Praha Sobě) stavba nové lávky zajistí kvalitní propojení mezi Holešovicemi a Karlínem, ale tak možnost krásného výhledu na Hradčany.
„Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích. Po loňském otevření Trojské lávky úspěšně posouváme další důležitý projekt,“ uvedl Scheinherr.
Nástup na lávku bude na straně Holešovic umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku, která vede po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Na lávku se lidé dostanou také z ostrova Štvanice.
Úterý, 10. listopadu 2020, 08:00
Nová lávka by měla v budoucnu propojit Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice a Pražané by se po ní mohli projít nebo projet již na konci roku 2022. HolKa bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlím bude čtyři metry. Předpokládaná cena lávky bude...
„Stavbu HolKy se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají. Opravíme také sto let starou kanalizaci,“ dodal dále Scheinherr.
Podoba nové lávky vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Projekt konečné výstavby byl zpracován na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje. Most bude připomínat prostorovou křivku, která se vine krajinou a nenásilně reaguje na výškové i půdorysné požadavky zadání. Konstrukce nebude příliš vysoká, takže nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu.
Lávka HolKa bude postavena z ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude také komfortní a jednoduchý bezbariérový přístup a samozřejmostí bude také protipovodňová ochrana.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.