Počasí dnes20 °C, zítra22 °C
Neděle 19. května 2024  |  Svátek má Ivo
Bez reklam

Prostory pod železniční tratí v Karlíně ožijí. Bude tam infocentrum

Už v červnu roku 2020 jsme informovali o tom, že v prostorách opraveného Negrelliho viaduktu v Karlíně se má začít stavět a mezi jednotlivými pilíři mají vzniknout kavárny nebo ateliéry. Pilotní projekt takového prostoru se má začít budovat na podzim, kdy se jeden z oblouků začne měnit v infocentrum.

Na podzim by měl být spuštěn zkušební provoz infocentra

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanice s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisi Negrellim a v červnu 2020 byla stavba opravena.

Už na podzim by měly začít stavební práce na obnově prostor pod oblouky. Mají tam vzniknout kavárny nebo ateliéry, pilotním projektem, který už má stavební povolení a začne se realizovat na podzim, však bude informační centrum. To bude mít za úkol veřejnost seznámit právě s projektem vestaveb do 45 obloukových konstrukcí.

„Původně jsme mysleli, že na to postačí ohlášení. Bohužel nám to nebylo umožněno, takže jsme museli postoupit celý proces žádosti o stavební povolení, který provázely různé potíže. Nakonec to trvalo déle než rok, ale teď už stavebnímu povolení na pilotní oblouk nestojí v cestě žádná překážka,“ uvedla pro E15 architektka Yvette Vašourková z CCEA MOBA. Právě tato instituce projekt oživení oblouků iniciovala.

Vašourková zároveň vysvětluje, že už na podzim by měl být spuštěn zkušební provoz infocentra, aby se stihlo vyzkoušet chování konstrukce vestaveb v mrazu. „Původně plánovaný říjen asi nestihneme, takže doufáme, že se stihne listopad. Některé části už jsou vyrobené, takže by to TSK, které má realizaci projektu na starosti, spolu se Strabagem, který tu zakázku vysoutěžil, měly stihnout,“ uvedla Vašourková.

Rozmanitost využití jednotlivých prostor pod oblouky mají zajistit tři provozní modely

O stavební povolení se bude muset žádat i v případě ostatních oblouků, ale zprovoznění prvního z nich by mohlo urychlit proces jejich schválení. Schválení stavebního povolení bylo údajně problematické zejména kvůli tomu, že jde o atypický projekt.

Rozmanitost využití jednotlivých prostor pod oblouky mají zajistit tři provozní modely. Osmnáct oblouků má být pronajato na pět let s možností prodloužení po dvou letech za předem stanovenou cenu, soutěžit se bude typ provozu a program podniku. Dalších osmnáct oblouků má být pronajato za nižší cenu pro kreativní využití, v tomto případě bude nájem na tři roky s možností prodloužení.

Zbývající oblouky budou vyhrazeny startupům a začínajícím projektům, které dostanou roční smlouvu.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto CCEA MOBA

Štítky Negrelliho viadukt, Karlín, železnice, oblouky, kultura, Praha, podzim, stavební povolení, projekt, Vltava, Praha Masarykovo nádraží

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Prostory pod železniční tratí v Karlíně ožijí. Bude tam infocentrum  |  Praha 8  |  Z kraje  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.