Řidiči projíždějící ulicí Na Balkáně teď nově svoji rychlost vidí na radaru, vůbec prvním ve třetí městské části. Jeho umístění ale nebylo jednoduchou záležitostí, projednávalo a schvalovalo se přes rok. Byl k tomu potřeba souhlas policie i magistrátu.
Podle místostarosty Prahy 3 Ondřeje Ruta (Strana zelených) se jedná o klidnou rezidenční čtvrť, kterou si lidé v autech zkracovali cestu mezi Spojovací a Koněvovou.
„S rychlou jízdou v ulici Na Balkáně je dlouhodobý problém, který jsme historicky řešili zavedením zóny 30, poté instalací zpomalovacích prahů a nyní radarem. Bohužel ulice je rovná a široká, v jednom směru na ni nejsou napojeny žádné další komunikace, takže není třeba dávat přednost zprava,“ uvedl pro redakci Pražské Drbny Rut.
Zúžení komunikace nebo jiné stavební úpravy jsou podle něj příliš nákladné a hlavní město Praha jako vlastník komunikace je nechce financovat.
Od podání žádost o úsekové měření až po samotnou instalaci ale uběhl víc než rok. Jak uvedl Rut, žádost musela schválit policie, projednat a schválit magistrát a realizovat Technická správa komunikací.
Dlohou dobu schvalovacího procesu potvrdila i městská část Praha 6, která má na svém území radarů dvacet. „K umístění radaru zpravidla dochází z podnětu městské části a na základě schválení ze strany dopravní policie. Konzultace v této věci bývají složité a samotný proces od podnětu k následnému povolení a konečné instalaci radaru se tak obvykle protahuje,“ popsal redakci postup v městské části Praha 6 mluvčí Jiří Hannich.
„Proces označení obvykle trvá v řádech měsíců, jelikož je nutné úpravu schválit a následně objednat instalaci značení, kterou zpravidla řeší Technická správa komunikací. Ve většině případů se snažíme vyjít žádostem vstříc, případně osazení posunout do doby, kdy se například bude uskutečňovat větší rekonstrukce komunikace a osazení tabulí můžeme naplánovat dopředu,“ vysvětlil redakci mluvčí magistrátu Tadeáš Provazník.
Podle Provazníka se jedná o značení, které podléhá schválení silničního správního úřadu. Žádosti magistrát shromažďuje a pak ve spolupráci s policií, BESIPem a dalšími orgány vyhodnocuje z hlediska bezpečnosti na komunikacích. Řeší kde se nachází, jak je frekventovaná nebo kolik se tam nachází přechodů pro chodce.
„Policie ČR je dle zákona o provozu na pozemních komunikacích (ustanovení § 79a) oprávněna určit místo pro měření rychlosti strážníkům obecní policie. Bez tohoto určení není možné v uvedeném úseku rychlost měřit a dle zákona řešit,“ uvedl pro redakci policejní mluvčí Jan Rybanský. K délce samotného určování se ale nevyjádřil.
Podobným, ovšem neúspěšným procesem, prošla Trojka už před dvěma lety. Úsekové měření chtěli na ulici Jana Želivského. „Jde o kapacitní komunikaci, kde je kvůli blízkosti školy stanovena rychlost 30, která je běžně překračována, a to o dost,“ uvedl Rut. Z magistrát ale v dopise dostali zamítavou odpověď.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.