Pražský magistrát má hotovou studii promenády s parkem plánované namísto železniční trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem, která po modernizaci koridoru přestane fungovat. Jak dnes novinářům řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě), stavba by mohla začít v roce 2022 a skončit o dva roky později a vyjde na 200 až 300 milionů korun. Podobný projekt je výhledově v plánu v rámci modernizace trati na letiště a na Kladno.
Trať vedoucí přes Strašnice včetně zastávky přestane podle informací magistrátu fungovat v prosinci, kdy ji nahradí nově postavený čtyřkolejný koridor s novými zastávkami Eden a Zahradní Město. Nová promenáda má podle Scheinherra sloužit k procházkám a rekreaci a zároveň propojit Vršovice a Strašnice pro pěší a cyklisty. Náměstek uvedl, že magistrát již má dokumentaci pro územní rozhodnutí, o které bude žádat. Potřebné pozemky plánuje město se Správou železnic (SŽ) směnit za jiné.
Promenádu budou tvořit dva pásy, jeden čtyři metry široký pro cyklisty a bruslaře a druhý se šířkou 3,2 metru pro pěší. Mezi nimi bude necelý metr zeleně, tartanu nebo původních kolejí. Na promenádě zůstanou zachovány i další železniční prvky. „Po cestě budou k vidění původní části kolejiště, osvětlovacích věží, pražců a návěstidel. Podél promenády zůstane historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most z roku 1918 nebo lávka nadchodu u zastávky Praha - Strašnice z třicátých let 20. století i část nástupiště z druhé poloviny 20. století," uvedl Adam Scheinherr.
Architekt a hlavní koordinátor studie Tomáš Cach doplnil, že součástí korza budou tři lávky, a to u nové železniční zastávky v Edenu, u ulice V Korytech a největší přes Průběžnou ulici. Na promenádě a v okolním parku bude několik míst určených pro trávení volného času, například u Botiče, u sídliště Vlasta, u Edenu na místě zrušené zastávky Strašnice nebo u výhledu na Zahradní Město.
Podobný projekt podle Scheinherra magistrát zvažuje i v rámci plánované modernizace trati na letiště. „Dojde k opuštění současného drážního tělesa dráhy na Kladno a tím pádem by měl vzniknout projekt, kterému říkáme kladenská drážní cesta," vysvětlil. Dodal, že v tomto případě nebude k dispozici tolik prostoru jako ve Strašnicích, takže půjde spíše o cestu pro pěší a cyklisty bez okolního parku, i když místa pro rekreaci tam budou také.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.