Mezi upomínkové předměty Prahy se nově zařadily křišťálové sklenice, komiksy, šperky z růžového skla a další předměty, za nimiž stojí pražští tvůrci. Česká metropole se tak chce prezentovat jako udržitelné město a výběrem suvenýrů dopomoci ke kultivaci cestovního ruchu, jak uvedla mluvčí městské organizace Prague City Tourism (PCT) Klára Malá. Nové suvenýry mohou zájemci zakoupit přes internet nebo na Petřínské rozhledně.
„Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu," uvedla členka představenstva PCT Jana Adamcová. Dodala, že při výběru nových suvenýrů hrála důležitou roli udržitelnost, která je jedním z hlavních cílů nové strategie cestovního ruchu v metropoli.
Autoři nových suvenýrů je podle Malé vytvořili přímo pro městskou organizaci, jejímž posláním je péče o rozvoj domácího i zahraničního cestovního ruchu v české metropoli. Prahu tak nově reprezentují křišťálové sklenice zdobené zlacenými symboly pražských věží, které v limitované edici vytvořili pod vedením designéra Ronyho Plesla pracovníci sklárny Rückl.
Jako pocta rozkvetlým petřínským sadům vznikly šperky z dílny Ko-ra-le. Nabízené náušnice a náhrdelníky jsou z růžového skla s pískovanými třešňovými květy. Dětem jsou určené komiksové příběhy o umění v metru, jejichž autory jsou spisovatel Ondřej Horák a ilustrátor David Kalika, nebo kreslený průvodce po pražské památkové rezervaci od ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové.
Prague City Tourism je marketingová organizace hlavního města Prahy. Organizace byla založena roku 1958 jako Pražská informační služba. Název Prague City Tourism používá od ledna 2015. Od roku 2018 je to akciová společnost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.