Po vzoru New Yorku vznikne v Praze na trati z Vršovic přes Strašnice obdoba The High Line. Koleje nevyužívané železniční trati vedoucí z Hostivaře přes Strašnice až k nádraží Vršovice nahradí mlatové a asfaltové cesty. Místo se tak stane rájem pěších, cyklistů, bruslařů i rodičů s kočárky.
V budoucnu má drážní promenáda být zelenou bezmotorovou páteří Vršovic a Strašnic. Bude vystavěna v trase opuštěného železničního koridoru benešovské trati a bude mít podobu tzv. liniového parku. Návštěvníkům má sloužit k reakraci, dopravě i ke sportu.
Promenáda propojí parkové plochy, sportoviště a zastávky. Současně však zachová paměť místa pro další generace. V trase drážní promenády se předpokládá zachování historického kamenného podchodu, severní části mostu v Edenu, lávky u zastávky Strašnice a osvětlovacích věží či užití fragmentů kolejiště, pražců a návěstidel. Místo neztratí nic ze své minulosti. Vlaková DNA nebude přepsána a zničena, ale umocněna a přenesena do 21. století, které nabízí pohodový život ve městě plném parků pro aktivní trávení volného času.
Praha 10 se vidinou nového parku zabývá již od roku 2012. Návrh podoby nového parku připravuje manažer projektu Tomáš Cach, Petr Tej, sdružení PUSA Drážní promenáda a ateliér krajinářské architektury terra florida.
Cyklomagistrála umožní kromě komfortní chůze, také jízdu na kole či bruslích nebo běhání s bezpečným oddělením rychlejšího a pomalejšího pohybu. Promenáda rovněž propojí a zpřístupní pobytové lokality, parkové plochy či sportoviště.
V první etapě se chystá realizace hlavního úseku promenády v délce přes čtyři kilometry na trase U Seřadiště – Dolínecká. V dalších etapách se předpokládá přímé napojení až po železniční stanici Praha-Vršovice či doplnění dalších částí parku.
Drážní promenáda, která má být součástí uceleného systému zelených koridorů na území městské části, by se měla začít stavět v roce 2021 a náklady na její stavbu by neměly přesáhnout 200 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.