Pražské výstaviště představilo svou novou vizuální identitu. Za vítězným konceptem, který vzešel ze soutěže, stojí trio designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal. Ústředním motivem nové identity je slogan "Na Výstavišti".
„Každá akce má svůj styl a obsah, každá je zaměřená na jinou skupinu návštěvníků, všechny se ale konají u nás na Výstavišti. Proto jsme se rozhodli hledat společnou linii, vizuální styl, podle kterého návštěvník na první pohled pozná, že na tuto akci se má vypravit „Na Výstaviště,“ řekl předseda představenstva Výstaviště Praha Tomáš Hübl. „Byl to také jeden z impulzů hledat celkovou vizuální identitu. Cítíme potřebu udělat z Výstaviště značku, která je na první pohled jasně identifikovatelná, a která podtrhne celkovou proměnu, kterou Výstaviště prochází,“ dodává.
Dvoukolová soutěž na novou vizuální identitu byla vypsána na začátku roku 2020 a uspořádala ji agentura Czechdesign, která má bohaté zkušenosti s pořádáním těchto soutěží jak pro komerční, tak pro veřejné instituce.
„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi. Navrhujeme sice název nový, ale s využitím stávajícího,“ popisují vítězové představu, ze které vycházeli.
Skicovné za vítězný návrh činilo 40 tisíc korun za obě kola. Vítěz soutěže získává možnost zpracovat zakázku na celkovou proměnu vizuální identity Výstaviště Praha, která bude zahrnovat sjednocení vzhledu všech materiálů. Celá zakázka se tak může vyšplhat až na 750 tisíc korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.