Levné alkoturistické město? Praha se chce zbavit nálepky a přilákat tuzemské turisty

Autoři | Foto Jan Luxík

Vedení Prahy chce do hlavního města letos přilákat tuzemské turisty. Ve spolupráci s Prague City Tourism chystá hlavní město kampaň pro lidi z České republiky, kteří mohou zmírnit výrazný výpadek příjmů ze zahraničního turismu. Češi dostanou benefity na vstupném. Radní Hana Třeštíková bere současnou situaci jako příležitostí, jak se do budoucna zbavit nálepky levného alkoturistického města.

Eliminace turistických pastí

„Chci tuto pauzu využít pro eliminaci turistických pastí a veškerého balastu a lákat sem turisty, o které stojíme – ty, kteří v Praze navštíví galerie a koncerty, zajdou si do restaurací a stráví tu víc než jednu noc. Je to příležitost, jak se zbavit levného alkoturismu. Zároveň je jasné, že letní sezóna je z hlediska zahraničního turismu zcela, nebo z většiny, ztracená. Krize nám vzala klíčové příjmy, ale dává nám na druhé straně šanci udělat z Prahy opět víc město, kam s chutí pojedou české rodiny,“ uvedla radní Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

Podle Prague City Tourism existují tři scénáře otevření hranic. Pokud se v květnu nebo červnu otevřou hranice, bude Praha své kampaně cílit i mimo Českou republiku, protože zahraniční turisté v hlavním městě utrácejí výrazně více, domácí klientela však zůstane klíčová.

POLITICKÁ KORIDA: Zastupitelé odpovídají na otázku, zda by Praha měla bojovat o české turisty

V nové rubrice s názvem Politická korida budeme pražské zastupitelské kluby pravidelně konfrontovat s tématy, které aktuálně hýbou Prahou. V těchto dnech je velkým tématem odliv zahraničních turistů z Prahy, respektive příliv turistů tuzemských....

Klientela z České republiky je klíčová

Pro návštěvníky z České republiky Praha připravuje benefitní program, který by měl zahrnout slevy a vstupy zdarma se zvýhodněním návštěvníků, kteří zůstanou v Praze déle a využijí nocleh v hotelu nebo penzionu.

Role státu bude pro záchranu podnikatelů podle Třeštíkové nezbytná „Děláme pro pražské podnikatele maximum, ale je nutné, aby naše role byla doplňková vedle záchranných opatření vlády. Každoročně utratí zahraniční návštěvníci v České republice více než 170 miliard korun a většina z těchto peněz je za služby poskytnuté právě v Praze. Pomáhat „Pražákům“ se moc nenosí, doufám ale, že vláda nebude populistická a uvědomí si, že výpadek pražské ekonomiky přinese problémy celé zemi,“ doplnila Hana Třeštíková.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky turismus, koronavirus, podpora, Češi, Praha, Česko, hlavní město, Hana Třeštíková, Pražská informační služba, samolepka

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.