Počasí dnes-2 °C, zítra-1,5 °C
Pondělí 13. ledna 2025  |  Svátek má Edita
Bez reklam

ANKETA: Nové písmo i ilustrace. Praha nechala upravit svou vizuální identitu

Hlavní město se už víc než dvacet let prezentuje stejnou grafikou založenou na červené kostce a žlutém písmu. Vedení se proto rozhodlo pro revizi a úpravu, kterou provedlo Studio Najbrt. To je autorem i původního návrhu. Známé logo zůstává, přidáno je písmo, ilustrace a třeba i piktogramy.

„Červená kostka, která je logem Prahy, je stále nadčasová a kvalitní. Po dvaceti letech od jejího vzniku nám ale chyběla komplexnější pravidla pro použití vizuálního stylu, s potřebou rozšíření užití pro všechny soudobé aplikace a také snahou posílit vizuální identitu, aby byla rozpoznatelná, jednotná a atraktivní. Je potřeba jít s dobou a město si revizi po dvou dekádách zaslouží. Nejdeme však cestou velkých a nákladných změn, ale pokračujeme v zažité tradici našeho dobře známého loga,“ sdělila v tiskové zprávě Jana Berková, ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu.

Organizace Czechdesign zpracovala analýzu dosavadní vizuální identity, do které se zapojili její uživatelé. Zástupci jednotlivých odborů pražského magistrátu, městem zřizovaných organizací i městských částí. K tomu své znalosti přidali i odborníci na tvorbu značek a grafický design Radek Sidun, Filip Blažek a Lumír Kajnar. Poté vznikla pracovní skupina

„Na základě zpracované analýzy vizuální identity města jsme prostřednictvím pracovní skupiny se Studiem Najbrt hledali řešení pro aktuálnější prezentaci města. Praha má silné logo je inspirativním příkladem, že může vizuální styl stavět na silných základech, dlouhodobě pracovat s existující značkou a zároveň odpovídat aktuálním potřebám pomocí revize či doplnění dalších prvků systému,“ popsal jeden ze členů pracovní skupiny Radek Sidun.

Grafické Studio Najbrt, které stojí i za návrhem vizuální identity Prahy z roku 2002, pak dostalo za úkol vše upravit a aktualizovat podle požadavků. Tým pracoval víc než rok a vytvořil grafický manuál pro prezentaci a komunikaci města a jeho organizací.

„Současnému stavu chyběla jednotnost, rozpoznatelnost i atraktivita. Grafický manuál neobsahoval řadu formátů zejména pro digitální komunikaci. A pro reprezentativní, efektivní a jednotnou tvorbu komunikačních výstupů byl proto nedostačující,“ konstatoval mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Přidáno je písmo, ilustrace nebo piktogramy. Stanoveny jsou pravidla skládání jednotlivých prvků, umisťování, textů či loga. Písmo Praha na míru upravil Tomáše Brousil. Má širší proporci znaků a osobité detaily. Základní barevnost rozšířili a samotné logo upravili jen jemně. Písmena překreslili a provedli optické korektury, vyměňovat ho ale najednou nemusí, bude se to provádět postupně.

„Nové písmo, barevný systém i velmi jemný facelift loga přispívá k současnému vnímání identity města,“ doplnil Aleš Najbrt, grafický designér a kreativní ředitel Studia Najbrt.

ANKETA: Jak se vám líbí upravená vizuální identita hlavního města?

 
 
 
 
Celkem hlasovalo38 čtenářů
 

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Magistrát hlavního města Prahy

Štítky vizuální, identita, Praha, úprava, grafika, logo, písmo

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

ANKETA: Nové písmo i ilustrace. Praha nechala upravit svou vizuální identitu  |  Společnost  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.