Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 23. května 2024, 14:00
Každý máme možnost, ať už v rámci nějakého rozhodování nebo běžné rutiny, pro udržitelnost něco udělat. I malé změny, kdy se v rámci nákupu zamyslíme nad dopadem na životní prostředí, nebo pro služební cestu využijeme udržitelnějších prostředků, než je tradiční automobil, mohou mít na oblast udržitelnosti příznivý vliv. Aby firma směřovala k udržitelnosti, je zásadní o této cestě přesvědčit zaměstnance.
„Realita je taková, že ať už se nám udržitelnost líbí, nebo ne, tak firmy, které ještě nepochopily, nebo stále diskutují, jestli je to „must have“, už jedou na mrtvém koni,“ říká vedoucí udržitelnosti v Nestlé Martina Šilhánová a doplňuje: „Nestlé má více než stopadesátiletou historii a udržitelnost je dnešní „licence to operate“. Pokud nepůjdeme cestou snižování našich klimatických dopadů, tak nejen, že nebudeme konkurenceschopní, ale ani nebudeme mít základní zdroje. Všichni víme a vidíme, že svět kolem nás se mění a my se musíme synergicky měnit s ním.“ Je důležité, aby si tento fakt uvědomil každý zaměstnanec. Protože opravdu každý z nás může udělat alespoň něco, byť by to byla maličkost.
Obecně vzdělávání v oblasti udržitelnosti chybí. Pokud je pro firmy udržitelnost důležitá, musí dovzdělávat zaměstnance samy. Příkladem je i Den udržitelnosti, který na své pražské centrále zorganizovalo Nestlé. Zúčastnily se ho významné osobnosti oboru, od filozofa a ekonoma Tomáše Sedláčka, zakladatelky INCIENu Soni Jonášové, přes poradce prezidenta ČR v oblasti životního prostředí Ladislava Miku, až po rektora České zemědělské univerzity v Praze Petra Skleničku a Zuzanu Benešovou z platformy pro regenerativní zemědělství. Právě regenerativní zemědělství je oblast, ve které Nestlé vidí svou budoucnost. „Regenerativní zemědělství je vlastně to, čemu jsme dříve říkali zemědělství. Nevyužívá chemických hnojiv, ale přírodních, nepoužívá hlubokou orbu, která půdu obrací a zároveň vysušuje, využívá meziplodiny a tak dále,“ přibližuje Martina Šilhánová z Nestlé. „Nestlé podporuje zemědělce, aby se starali o svou půdu a je důležité to předat i kolegům.“ Vzdělávání zaměstnanců v oblasti udržitelnosti má různé formy. V zásadě se dělí na formální a neformální.
Jak specifikuje Martina Šilhánová: „V rámci formálního vzdělávání máme řadu e-learningových lekcí, webinářů, které jsou vhodné pro kteréhokoliv zaměstnance, ale také velmi specifické a odborné webináře pro konkrétní oddělení například financí, nákupu, logistiky nebo marketingu.“ Z neformální roviny pak zmiňuje workshopy s inspirativními odborníky a aktivitu mladých: „V Nestlé se skupinka mladých kolegů se vztahem k udržitelnosti sdružuje pod názvem U4G, tedy You4Green, a organizují v rámci Nestlé aktivity, jako Ukliďme Česko, sázení stromů v agrolesnickém systému či SWAPy. Cílem je přinést témata optikou jejich generace, předat je ostatním a přispět tak ke změně firemní kultury.“
„Jsme na dobré cestě a děláme důležité kroky, ale ještě nás jich spousta čeká,“ uzavírá Martina Šilhánová snahy společnosti Nestlé v oblasti udržitelnosti a její následné interní edukaci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.