středa 27. května 2020 Valdemar

Kauza pokračuje. JCDecaux poslala státu předžalobní výzvu kvůli smlouvě s Prahou

Ministerstvo financí obdrželo v úterý předžalobní výzvu od firmy JCDecaux kvůli sporu s dopravním podnikem Prahy o platnost smlouvy z roku 1997, na základě které prostřednictvím společnosti Rencar provozovala reklamu v pražské MHD. Zdeněk Vojtěch z tiskového oddělení úřadu dnes sdělil, že nyní běží šestiměsíční lhůta na smírčí řešení sporu a teprve po ní je možné případně zahájit mezinárodní arbitráž. JCDecaux v prohlášení, které zveřejnila na svém webu, vyčíslila škodu po jednání české strany na 40 milionů eur.

V prohlášení firma ohledně nároku zároveň vyzvala Českou republiku k diskusím, což je podle ní první krok pro arbitrážní řízení v souladu s bilaterální dohodou o ochraně investic mezi Českem, Francií a Rakouskem z roku 1990.

"MF bude standardně hájit zájmy ČR v případě, že dojde k zahájení mezinárodní arbitráže," uvedl k tomu Vojtěch.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 patří do mezinárodní skupiny JCDecaux, která v ní má prostřednictvím rakouské společnosti Gewista 70procentní podíl.

Skončí spor Prahy a JCDecaux u soudu? Cestující MHD můžou přijít o přístřešky

Soudem a naštvanými cestujícími MHD může skončit spor hlavního města a společnosti JCDecaux. Firma vlastní v tento moment vlastní většinu přístřešků na zastávkách v Praze. Právě magistrát hlavního města se rozhodl za rok a půl končící smlouvu s...

Na základě smlouvy z roku 1997 měl Rencar pronajaty desítky tisíc reklamních ploch v pražské MHD. Obvodní soud pro Prahu 9 loni v září rozhodl, že smlouva na pronájem reklamních ploch mezi DPP a Rencarem je neplatná. Podle soudu byla od začátku absolutně neplatná kvůli neurčitosti předmětu nájmu. Rozhodnutí je zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal a spor bude projednávat pražský městský soud.

Smlouva na pronájem reklamních ploch v MHD mezi dopravním podnikem a Rencarem měla platit do roku 2031. Podnik ji ale v roce 2016 vypověděl poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla. Po vypovězení smlouvy začal DPP organizovat dílčí tendry na pronájmy reklamních ploch v metru, autobusech, tramvajích či tzv. city light vitrín.

Praha opět odložila rozhodnutí o přístřešcích pro MHD

Pražští radní podruhé odložili rozhodnutí ohledně pořízení přístřešků pro MHD. Město zvažuje dvě možnosti, tendr na soukromého provozovatele, který by mobiliář pořídil a provozoval, a vlastní nákup. Nyní mobiliář vlastní a provozuje firma...

Například plochy v metru dopravní podnik loni v listopadu pronajal na základě veřejné soutěže firmě Railreklam ze skupiny BigBoard. Rencar se domáhal toho, aby mu soud předběžným opatřením umožnil plochy dál využívat. Soud to však zamítl. Nový provozovatel má podle podniku za reklamní plochy platit 91,5 milionu korun ročně, zatímco Rencar platil kolem 25 milionů korun. DPP již dříve vyhlásil nové soutěže také na plochy na tramvajích a autobusech.

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, Francie, hospodářství, reklama, MHD, správa, JCDecaux, Dopravní podnik hl.m.Prahy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.