Úmysl dobrý, ale ve finále nemusí být vánoční dárek to pravé ořechové. Při vrácení zboží pozor na to, jestli byl dárek koupený v e-shopu nebo v kamenné prodejně, je to rozdíl.
Podle zákona prodejci v kamených obchodech nemají žádnou povinnost přijmout vrácené zboží. Někteří obchodníci nabízí vrácení zboží, ale je to jejich dobrovolné rozhodnutí. Jiní jsou schopni zboží vyměnit za jiné.
To u obchodů na internetu je to jiné. Pokud zboží koupíte přes e-shop, máte právo ho do dvou týdnů od zakoupení vrátit. Samozřejmě jsou tu ale i vyjímky, třeba potraviny a jiné je to také u zboží, které je vyrobeno pro zákazníka na míru.
Další kapitolou je reklamace. Jak v případě kamenné prodejny, tak i e-shopu je možné nepoškozené zboží reklamovat do dvou let od chvíle, kdy ho zakoupíte. Obchodník musí zvládnout reklamační řízení ve lhůtě třiceti dnů.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.