Pražští Piráti nadále odmítají účast dopravního podniku hlavního města na společném projektu s developery k rozvoji stanice metra C Nádraží Holešovice a jejího okolí. Výstupy pracovní skupiny, která k tomu na magistrátu vznikla, podle nich problémy záměru neřeší a situace je stejná jako před jejím založením. Zástupci pirátského klubu zastupitelů to včera řekli novinářům. Rozvoj stanice by podle nich měla převzít městská příspěvková organizace Pražská developerská společnost.
Pátek, 28. června 2024, 13:00
Vedení Prahy začne řešit možnou změnu územního plánu kvůli možnosti zastřešení kolejiště hlavního nádraží. Vyrůst by tam mohly budovy s byty i pro administrativu, mluvilo se i o Národní knihovně. Nastává čas, kdy se bude o plánech společnosti...
“Podle dostupných informací z médií hrály v projektu Nové Holešovice roli úplatky ve výši až 50 milionů korun. Piráti se odmítají jakkoliv podílet na této trestné činnosti. Piráti chtějí definitivně ukončit kauzu Dozimetr v Dopravním podniku vystoupením ze společného podniku Nové Holešovice,” říká Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda Pirátů.
Ve zmiňovaném dopise pracovní skupiny byly formulovány připomínky k akcionářské smlouvě vyplývající z auditu StoneTurn a z připomínek členů zastupitelstva. “Bohužel v rámci jednání s Nové Holešovice Development nebyly splněny žádné z požadavků, které jsme jako město v listopadu poslali investorovi. Do akcionářské smlouvy se nově propsala pouze jedna drobnost mimo seznam, kterou považuji za marginálii. U odhadu ceny pozemků došlo pouze k aktualizaci ceny o inflaci. Nebyl zohledněn růst cen nemovitostí, který je zpravidla jiný než inflace. Nebyl vypracován nový znalecký posudek. Nikdo se nezabýval výhodností modelu určení ceny za hrubou podlažní plochu (HPP). Výsledkem půlročního jednání je tak pouhé teoretické zvýšení částky o 90 milionů korun na revitalizaci vestibulu. Nedošlo také k žádnému posílení postavení dopravního podniku vzhledem k naplnění ani vynucení hlavních cílů projektu. Výsledek jednání pracovní skupiny považuji za nedostatečný a pro město ekonomicky nevýhodný. Vůbec nedošlo k revizi smluv, k vylepšení postavení Dopravního podniku a vše směřuje k tomu, že projekt bude beze změn nerušeně pokračovat i za důvodného podezření, že v něm hrály roli úplatky,” dodává Zdeněk Hřib s tím, že ani oznámené navýšení minimální ceny za pozemky o 90 milionů korun neznamená, že město dostane o 90 milionů korun více. Cena pozemků se podle smlouvy totiž určí původním způsobem, který se vůbec nezměnil.
Pátek, 21. června 2024, 11:43
Praha podala kvůli kauze Dozimetr trestní oznámení, audity provedené v pražském dopravním podniku ukazují na to, že byly některé zakázky předražené, že firma nevýhodně vynakládala finanční prostředky a že v ní byla korupce. Sdělil to dnes mluvčí...
Vyjasněná dosud není podle Pirátů ani role Správy železnic, nebo Českých drah, které v této lokalitě také vlastní nemovitý majetek. Město má řadu možností, jak s celým prostorem kolem stanice metra Nádraží Holešovice pracovat. Pozemky soukromého developera totiž nejsou pro městský rozvoj této lokality nezbytné.
”Opravdu se nestačíme divit. Máme k dispozici expertní stanovisko od renomovaných právníků Filipa Melzera a Bohumila Havla, který konstatuje, že městská rada může z projektu vystoupit s vyloučením odpovědnosti za způsobenou škodu,” říká Daniel Mazur, předseda klubu Pirátů a radní pro oblast ICT, vědy, výzkumu a inovací.
Akcionářská smlouva podle Hřiba hovoř jasně v tom, že se smluvní strany vzájemně vůči sobě vzdávají nároku na náhradu škody. „Tento závěr nám ostatně potvrdil i expertní posudek, který jsme si v této věci nechali zpracovat. V kontextu veřejně dostupných informací, že přípravu projektu provázely úplatky, mi navíc osobně přijde požadavek na náhradu škody zcela absurdní,“ zdůrazňuje Zdeněk Hřib.
Šéf Karlín Group Serge Borenstein ČTK v reakci odmítl spojování svojí osoby a firmy s kauzou Dozimetr. „Jde o smyšlené obvinění, proti kterému se bráním všemi možnými prostředky. My jsme naopak přispěli k rozkrytí této kauzy, což konstatovalo i Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 1. Politik s celostátními ambicemi by měl být schopen uznat svou chybu a omluvit se,“ uvedl v narážce na Hřiba.
Faktické zastavení společného podniku dlouhodobě kritizuje zastupitelská opozice. „Takto se Praha nikam neposune. Rozvoj Prahy tímto krokem Piráti jen brzdí, zastavují a realizovatelné řešení nepřinášejí,“ uvedl předseda Prahy Sobě Adam Scheinherr pro ČTK. Klub ANO zase kritizoval neschopnost koalice zablokovanou situaci vyřešit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.