Regionální organizátor pražské integrované dopravy předložil vedení hlavního města návrh, aby zastávky všech autobusů veřejné dopravy byly na znamení. Podle společnosti už v tomto režimu funguje 1409 zastávek, tedy skoro šedesát procent. Podle Ropidu se systém "zpřehlední a bude předvídatelnější, umožní řidičům snižovat zpoždění, pokud nebude poptávka po zastavení, ušetří se pohonné hmoty a sníží hluk, zejména ve večerních a nočních hodinách." Myslí si pražští zastupitelé, že je to dobrý nápad?
Odpovědi jsou řazeny podle data a času doručení do redakce.
S návrhem na rozšíření všech autobusových zastávek v Praze a Středočeském kraji na znamení souhlasíme. Systém je ovšem třeba domyslet a dopracovat tak, aby byl uživatelsky přátelský a bezpečný pro veškeré skupiny cestujících, včetně osob s různými druhy znevýhodnění a včetně cizinců, kteří nehovoří česky. Bude nutné ve všech vozech zajistit dostatečný počet tlačítek pro signalizaci výstupu, instalovat informační obrazovky s přehledem zastávek ve vozidlech, zajistit dobře srozumitelná hlasová hlášení stanic pro osoby nevidomé a slabozraké ad.
Nesouhlasím. Takto globálně to postavit za mě není praktické ani rozumné. Že se neodliší nějaká zastávka víceméně na samotě od zastávek v centru, tak to je podle mě vůči cestujícím necitlivý přístup.
Je to opatření, které nejen zlepší plynulost dopravy, ale i sníží hluk, emise a spotřebu nafty. Město by mělo tuto změnu opravdu dobře komunikovat a také ohlídat, že se nezhorší podmínky cestování žádné skupině cestujících, především nevidomým.
Jak to bude s našimi staršími spoluobčany, kteří jsou méně mobilní nebo mají zhoršenou orientaci? Jak to bude s turisty, kteří neznají zastávk a nevědí, kde vystoupit? To budou všichni napjatě poslouchat hlášení stanic? Nebo staří lidé, kteří nebudou schopni vstát, tak budou prosit okolí, aby jim zmáčkli tlačítko, aby náhodou tu stanici nepřejeli? To je problém i z bezpečnostního hlediska. Může se stát, že lidé upadnou, budou situace, kterých se můžeme vyvarovat. Není třeba zastávky na znamení všude.
Ze zastupitelských klubů Spolu pro Prahu a Piráti na dotaz redakce nikdo neodpověděl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Teoreticky vzato, kdyby tedy byly všechny zastávky na znamení a nikdo by řidiči autobusu MHD znamení nedal, tak by plynule bez zastavení projel celou trasu s prázdným autobusem. To by žádné zpoždění neměl.