Začátkem července spustí organizace Prague City Tourism kampaň, která má za úkol do hlavního města nalákat víc českých turistů na delší dobu a ty zahraniční poučit o chování zejména v historickém centru.
„Cestovní ruch v Praze se po covidovém útlumu postupně vzpamatovává, letos se proto společně s Prague City Tourism a Prahou 1 zaměřujeme na informování návštěvníků, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,“ uvedla v tiskové zprávě radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková (Praha Sobě).
Pro tuzemské návštěvníky připravila organizace balíčky, které mohou využít k levnějším návštěvám. „Například mohou získat zvýhodněné vstupné na pražské věže v kombinaci s jízdou historickou tramvajovou linkou číslo 42 a podobně,“ vysvětlila členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.
Zahraniční turisty chce kampaň hlavně informovat o pravidlech chování ve městě. „Praha 1 se dlouhodobě potýká s negativními dopady příjezdové turistiky od krátkodobého ubytování v bytech přes agresivní rušení nočního klidu až po komplikace spojené s různými dopravními prostředky pro turisty, které se do historického centra rozhodně nehodí," popsal starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN).
Mezi radami, které přijíždějící dostanou, je například pokyn k využívání jen licencovaných průvodců, úctě k historickým památkám nebo dodržování nočního klidu v ulicích.
První městská část se o klid v ulicích snaží už delší dobu. „Minulé léto jsme proto odstartovali osvětovou kampaň s názvem Enjoy & Respect, intenzivně komunikujeme s podnikateli v cestovním ruchu a zpřísňujeme kontroly. Velký kus práce odvedl náš Výbor proti vylidňování centra, městská policie zřídila pro naše občany speciální telefonní linku Volejte Opletalku a nově také ustavila speciální týmy pro dohled v nočních ulicích,“dodal Hejma.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.