Praha začne připravovat projekt rozšíření chodníku a vytvoření pásu pro cyklisty na západní straně Smetanova nábřeží, které by znamenalo nutnost omezit průjezd automobilů. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Město nedávno dokončilo úpravy východní strany, které se zatím obešly bez omezení aut. O omezení tranzitu na nábřeží se debatuje roky, i přes řadu deklarací se je zatím prosadit nepodařilo.
Magistrát na Smetanově nábřeží koncem června dokončil úpravy, při kterých nechal výrazně rozšířit chodník na jeho východní straně, vybudovat pás pro cyklisty, vysadit stromořadí a upravit tramvajové zastávky. Zastávka Karlovy lázně je nově obousměrná a zastávka Národní divadlo u Hollaru se přesunula na úroveň Žofína, kde tak nyní tramvaje staví v obou směrech.
Rozšíření chodníků, vytvoření pásu pro cyklisty a doplnění stromů by v budoucnu mohlo čekat i druhou stranu nábřeží, které by podle Scheinherra mělo sloužit v první řadě chodcům, cyklistům a tramvajím. Znamenalo by to však zrušení vozovky a nutné omezení či úplný zákaz průjezdu aut po nábřeží, uvedl náměstek.
Budoucnost záměru bude záviset mimo jiné na výsledku podzimních voleb a složení nového vedení města. „Začneme připravovat projekt a já věřím, že se v následujících letech najde politická shoda, aby ten projekt byl realizován," řekl Scheinherr. Dodal, že nyní se dokončují úpravy ulice Karolíny Světlé, na nové zastávky přibudou odjezdové panely a na podzim chce město rozšířit tramvajový ostrůvek na Staroměstské.
Úterý, 5. července 2022, 11:00
Rekonstrukce Smetanova nábřeží, která začala v dubnu, byla úspěšně zakončena kolaudací. Na rušné ulici vysázeli nové stromořadí, vydláždili cestu cyklistům a přidali mobiliář.
Z již uskutečněných úprav na východní straně nábřeží náměstek zmínil například 17 nových stromů druhu jerlín japonský, které jsou podle něj pro pražské podmínky vhodné a schválili je i památkáři. Chodník kolem nich je nakloněn, takže ke kmenům svádí dešťovou vodu. „Stromy mají velký prostor pro kořeny a v podzemí jsou propojeny mezi sebou," dodal Scheinherr.
Zatím v Praze unikátní je podle něj i pás pro cyklisty, který není vyasfaltovaný, ale vytvořen z těsně skládané dlažby, která je beze spár a neklouže. Ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč upozornil i na první pražský takzvaný sražený obrubník, který má zkosenou hranu. „Doufám, že není poslední, protože významně přispívá k bezpečnosti cyklistů," řekl.
Scheinherr doplnil, že obdobné úpravy ke zlepšení situace pro chodce, cyklisty a cestující MHD letos město uskutečnilo i na Rašínově a Masarykově nábřeží.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.