Rozsáhlá rekonstrukce dopravně nejvytíženějšího mostu je rozdělena do čtyř etap. Ta první, soustředící se na jižní část mostu, začne již tuto sobotu. V souvislosti s chystanými dopravními omezeními jsme pro čtenáře připravili přehled objízdných tras.
Technická správa komunikací během této doby mimo jiné měřila provoz na mostě, díky čemuž je nyní možné odhadnout rozsah dopadu rekonstrukce na pražskou dopravu. Jeden neomezený dopravní pruh Barrandovského mostu má kapacitu 1500 až 2000 aut. Během oprav toto číslo klesne až na čtvrtinu. Jeden pruh tedy bude schopen pojmout pouze zhruba 500 vozidel za hodinu. Jak se tedy pohybovat po Praze?
Pro snazší orientaci v plánované rekonstrukci a na ni navazujících omezeních vznikl oficiální web barrandak.cz, kde se zájemci mohou dozvědět všechny praktické informace a dopady na cestování po Praze.
V první etapě proběhne oprava nájezdové rampy ze Strakonické. Ta bude uzavřena úplně, a navíc dojde ke snížení počtu pruhů na mostě ze čtyř na tři. Zároveň bude třeba zvýšit pozornost, protože jeden z pruhů bude přímo sousedit s jízdním pruhem v opačném směru.
Objízdné trasy vznikly na základě vyhodnocení simulačních modelů. „Každé omezení vyvolává vytlačovací efekt, to znamená, že dochází k zatížení objízdných tras. Řidiči hledají nejbližší možné varianty ve snaze vyhnout se komplikacím. Počítáme s tím, že zejména v prvních dnech omezení na mostě budou lidé zkoušet, jak moc je to zdrží. Zároveň budou i testovat objízdné alternativy, takže dopravní opatření zaberou až po nějakém čase,“ uvedl na webu barrandak.cz Jiří Dittrich, který na dopravních simulacích spolupracoval.
Autobusy hromadné dopravy volí při běžném provozu až 20 procent všech lidí, které přes most za den přejedou. To je zhruba 37 tisíc lidí. Snížení počtu pruhů ovšem výrazně omezí i je. Cestující by se měli předem připravit na zpoždění i přesto, že budou mít autobusy během oprav vyhrazený svůj vlastní pruh.
Z další veřejné dopravy bude posílena i tramvajová linka 21, která dopravuje cestující z Braníku na Smíchov. Její trasa se mírně pozmění, a tak se cestující ze Sídliště Modřany dostanou bez přestupu na Palackého náměstí, Anděl až na Smíchovské nádraží.
Aby se zabránilo přenosu zpoždění na autobusovou linku 125, dojde k jejímu rozdělení na dvě části. Jedna pojede ze Skalky přes Sídliště Petrovice na Háje a druhá z Jižního Města přes Háje na Smíchovské nádraží.
Policisté doporučují cestujícím využít primárně veřejnou dopravu. „Řidičům doporučujeme se lokalitě vyhnout úplně, úplně nejlepší je využít veřejnou dopravu,“ řekl redakci Pražské Drbny mluvčí policie Jan Daněk.
Jako kompenzace za uzavřenou rampu ze Strakonické bude po dobu rekonstrukce otevřena nová vratná rampa z Lihovaru. Řidiči, kterých se týká cesta z Chuchle, budou svou obvyklou trasu muset prodloužit až těsně před křižovatku na Lihovaru, kde je náhradní pruh otočí a navede na most z druhé strany, než byli doteď zvyklí.
Oficiální web doporučuje řidičům primárně využívat Městský okruh. Pokud se řidiči z jižní strany Prahy budou potřebovat dostat přes Vltavu, mohou využít Lahovický most.
První etapa rekonstrukce má trvat až do 2. září 2022. Druhá etapa je plánována na 92 dní od března 2023, rok na to by měla následovat třetí etapa a celková rekonstrukce mostu by měla být ukončena zhruba v srpnu 2025 čtvrtou etapu trvající 82 dní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.