České dráhy omezí od 24. ledna provoz vlaků pendolino mezi Prahou a Ostravou. Reagují tak na nižší poptávku cestujících, kterou zřejmě způsobila současná pandemie koronaviru. Omezení by podle momentálních informací mělo trvat do konce února. Provoz dalších dálkových vlaků by se nyní měnit neměl. Dráhy o tom dnes informovaly na svém účtu na sociální síti Twitter.
České dráhy už dříve avizovaly, že se připravují na možná omezení v souvislosti se šířením nové varianty koronaviru omikron. Obávají se zejména situace, kdy by kvůli hromadným nákazám vypadla velká část zaměstnanců. Dráhy minulý týden oznámily, že k omezením kvůli šíření koronaviru mezi zaměstnanci přistoupí v situaci, kdy jim nemoc vyřadí zhruba 1500 provozních pracovníků, tedy kolem 15 procent z celkového počtu. Rušení linek je podle dopravce až poslední krizovou možností.
„Nad toto číslo už musíme přistoupit k redukcím. Od těch nejméně bolestných, což je snížení počtu lidí ve vlakovém doprovodu, přes zastavení komerčních spojů, až k prodloužení taktu u závazkových dálkových spojů a omezení regionální dopravy, což by bylo to poslední,“ uvedl šéf Českých drah Ivan Bednárik.
Pátek, 14. ledna 2022, 07:00
Cestující na příměstské lince S9 z pražského hlavního nádraží do středočeských Strančic čekají omezení. Omezen bude provoz vlaků, některé spoje budou zrušeny. Důvodem je odstraňování vegetace okolo trati. Výluka se uskuteční na dvakrát od 7. do 9. a...
Aktuální rozhodnutí o omezení provozu komerčních vlaků pendolino je tak zřejmě z důvodů slabé poptávky. O kolik se nyní oproti normálu snížila, dopravce neuvedl.
Omezení provozu vlaků pendolino navazuje na oslabování poptávky a následně přerušení provozu některých spojů v předešlých dvou letech. Kritická situace byla především na jaře 2020 a také na začátku loňského roku, kdy počet cestujících ve vlacích klesl až na desetinu původního zájmu. Všichni dopravci ovšem postupně přerušené spoje obnovili.
Středa, 12. ledna 2022, 17:00
V polovině roku 2023 by podle Správy železnic měla skončit modernizace železniční trati mezi Smíchovem a Radotínem. Ještě letos by se ke konci měla blížit úprava radotínského nádraží a jeho okolí. Bezbariérový podchod a lávka mají zvýšit bezpečnost...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.