Pražskou MHD čeká v budoucnu stavba nové linky metra a obnova stanic, prodloužení tramvajových tratí či elektrifikace některých autobusových linek. Dopravní podnik (DPP) plánuje postupný částečný návrat trolejbusů a pro tramvaje vznikne nový Dvorecký most. Rozšířena bude možnost bezkontaktního nákupu jízdenek přímo ve vozech. DPP také plánuje proměnu a výstavbu v okolí některých stanic metra.
Mezi nejvýznamnější stavby patří nová linka metra D z Pankráce do Písnice. V rozpočtu města pro letošní rok je na stavbu vyčleněno 4,3 miliardy Kč. V první fázi vznikne úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory, poté bude stavba pokračovat do Depa Písnice. Na tu pak v budoucnu naváže úsek z Pankráce na náměstí Míru. Celková předpokládaná cena je podle poslední aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.
Po dokončení první části má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam případně povede metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant je náměstí Republiky, ve hře je však také možnost, že by trasa měla zamířit na Žižkov a dále do Vysočan.
Pondělí, 3. ledna 2022, 17:00
Pražská městská hromadná doprava bude až do konce letošního ledna jezdit podle omezených "poloprázdninových jízdních řádů". Důvodem je každoroční lednový pokles počtu cestujících. Intervaly mezi spoji budou prodlouženy a oproti běžnému stavu se...
V souvislosti se stavbou linky D se dočká obnovy náměstí Bratří Synků v Nuslích. Magistrát chystá urbanisticko-architektonickou soutěž, z níž vzejde nová podoba náměstí a části Otakarovy ulice.
Prostory se promění okolo stanice metra C Nádraží Holešovice, nad kterou se bude stavět. Podnik již podepsal se společností Nové Holešovice Development (NHD) akcionářskou smlouvu společného podniku. Řadu let se mluví také o proměně a výstavbě v okolí stanice metra C Kačerov nebo linky B Českomoravská.
V metropoli se prodlouží tramvajová síť. Nově vznikne dvojkolejná 1,7 kilometru dlouhá trať mezi Modřany a Libuší. Stavba vyjde na 304,17 milionů Kč. První cestující by se mohli po nové trati svézt na konci jara roku 2023. DPP loni v září získal stavební povolení na prodloužení trati ze stanice Divoká Šárka na sídliště Dědina. Podnik již buduje prodloužení trati z Barrandova do Holyně, která bude posléze protažena do Slivence.
DPP dále plánuje vytvořit trať z Kobylis do středočeských Zdib nebo prodloužení trati vedoucí z Pražského povstání na Pankrác, kdy by tramvaje měly v budoucnu končit v Budějovické ulici před místní budovou pošty. U stanice metra A Depo Hostivař pak vznikne nová tramvajová smyčka. Ta bude na pozemku současného autobusového terminálu nedaleko křižovatky ulic Černokostelecká a Sazečská.
Čtvrtek, 30. prosince 2021, 19:00
Radnice Prahy 22 vybere v červnu příštího roku vítěze architektonicko-urbanistické soutěže na proměnu okolí nádraží v Uhříněvsi. Zahájení stavby je pak naplánováno na červen 2024 a trvat by měla rok. Zájemcům o účast v soutěži dnes končí termín...
Kromě budování nové dopravní infrastruktury DPP postupně modernizuje stanice metra, buduje bezbariérové přístupy, vyměňuje pražce nebo modernizuje bezpečnostní zařízení. Obnovena bude například stanice metra A Jiřího z Poděbrad, jejíž rekonstrukce již začala stavbou výtahu pro vozíčkáře a rodiče s kočárky, nebo stanice linky A Hradčanská. Cestující čeká letos také několik výluk kvůli výměně pražců a opravě zabezpečení.
Zlepšit chce podnik možnost nákupu jízdenek, kdy si je cestující budou moci koupit bezkontaktně pomocí platební karty také v autobusech. Tato služba již funguje v tramvajích a v automatech v metru. V autobusech se mají terminály objevit ještě letos.
DPP spolu s městem postupně do systému MHD vrací trolejbusy. Mezi nimi je třeba stavba trolejového vedení pro trolejbusovou linku 140 z Palmovky přes Prosek a Letňany do Čakovic. Stavba zhruba 15 kilometrů trolejí vyjde na téměř 300 milionů Kč. Kromě trolejbusu se budou ve veřejné dopravě objevovat také elektrobusy. Jezdit budou třeba na lince číslo 201. Praha chystá elektrifikaci také na lince 134 z Dvorců k Podolské vodárně a na lince 119 na letiště v Ruzyni.
Součástí rozvoje pražské MHD je rovněž stavba Dvoreckého mostu, který propojí Prahu 4 a 5. Most bude sloužit tramvajím, cyklistům a pěším a má zlepšit dopravní propojení obou břehů Vltavy. Na smíchovské straně již vznikla u zastávky Lihovar část odbočení na budoucí most. Radnice Prahy 5 před Vánoci uvedla, že navrhne, aby se plánovaný nový most jmenoval Havlův nebo Zlíchovský.
Sobota, 25. prosince 2021, 18:30
Provoz pražské integrované dopravy (PID) vyjde hlavní město v příštím roce na území metropole na 19,15 miliardy korun, což je meziročně více. Vyplývá to ze schváleného rozpočtu města na příští rok. V systému PID je integrována pražská a středočeská...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.