pátek 17. září 2021 Naděžda

Výluka mezi Podolím a Výtoní zastaví do konce srpna v tomto úseku provoz tramvají

Od soboty 7. srpna do pátku 27. srpna nepojedou z důvodu výměny tramvajových kolejí tramvaje mezi zastávkami Výtoň a Podolská vodárna. Pro tramvaje i auta bude rovněž uzavřen tunel pod Vyšehradem, přístupný zůstane pouze pro pěší. Pro cestu kolem tunelu budou moct lidé využít lodě. Výluka se dotkne řady tramvajových linek, dvě budou dočasně zrušeny.

Přímé náhradní spojení zajistí lodě X21

Výlukou bude přerušeno tramvajové spojení mezi Prahou 2 a 4. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že město jednalo o možnosti zřídit kolem skály pontonový most. „Bohužel neexistuje možnost, jak udělat pontonový most do zatáčky,“ řekl. Přímé náhradní spojení proto stejně jako v minulosti zajistí lodě.

Lodní linka X21 bude jezdit denně od 6:00 do 22:00, loď pro 160 lidí bude ve špičkách jezdit každých deset minut a mimo špičky každou čtvrt hodinu. Zastávky budou umístěny u přístavních mol na náplavce Rašínova nábřeží a na přístavní hrázi za areálem jachtingového klubu v Podolí. Přístupy na mola nejsou vhodné pro vozíčkáře ani cestující s dětskými kočárky. K přejezdu tunelem mezi Výtoní a Podolím bude také možné zdarma využít sdílená kola společnosti Rekola.

Tramvaj číslo 21 bude posílena

Ve směru z Modřan bude spojení do Podolí zajišťovat pouze posílená tramvajová linka 21. Z centra budou kvůli výluce upraveny trasy tramvají číslo 2, 3, 17, 18, 32 a noční 92. Linky 4 a 24 budou zrušeny.

Přes den bude posílena autobusová linka 134 mezi zastávkami Podolská vodárna a Pražského povstání, posíleny budou i autobusy na Smíchovské nádraží a na Budějovickou. V nočním provozu bude tramvaj 92 rozdělena na dvě části, ve směru z centra bude končit na Otakarově a ve směru z Modřan na zastávce Podolská vodárna. Mezi Podolskou vodárnou a Pražského povstání bude jezdit náhradní autobus X92.

Technický ředitel DPP Jan Šurovský doplnil, že lodě budou pro zajištění náhradní dopravy kolem Vyšehradské skály využity počtvrté. Poprvé se tak podle něj stalo v roce 1975, poté o sedm let později a následně v roce 2008. V budoucnu by podle něj měl nutnost obdobných oprav omezit plánovaný nový most mezi Dvorci a Zlíchovem, který zajistí nové tramvajové spojení.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pražská integrovaná doprava

Štítky ČR, doprava, MHD, stavby, správa, tramvaje, Praha, dopravní podnik, výluka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.