Mezi Královkou a Letenským náměstím vyjede zítra v Praze třináct historických i současných tramvají. V čele průvodu pak pojede nejstarší provozuschopná elektrická tramvaj v Evropě. Právě tímto průvodem bude pražský dopravní podnik (DPP) slavit 130. výročí zahájení provozu první elektrické tramvaje v Praze i v Čechách. Podívejte se na příjezd již zmíněné nejstarší provozuschopné elektrické tramvaje v Evropě, která do Prahy přicestovala z Plzně.
Z nástupní stanice průvod vyjede v 08:15 a projede centrem města přes Pražský hrad a Karlovo a Václavské náměstí. Na konečnou stanici Letenské náměstí by měl průvod historických i novodobých vozů dorazit okolo 09:00. Zájemci zaplatí podle informací na webu dopravního podniku za jízdenku padesát korun. Ve fanshopu DPP si mohou rovněž zvolit, kterým vozem se chtějí svézt.
Sobota, 10. července 2021, 17:00
Pohřební tramvaj, kterou pro její barvu a účel Pražané přezdívali Černá Máry, vozila v letech 1917–1919 z vojenských nemocnic mrtvá těla vojáků na Olšanské hřbitovy a na Vinohradský hřbitov. Vůz číslo 152 za dobu své dvouleté existence přepravil...
V průvodu budou tramvaje z dílny strojírenského podniku Ringhoffer z počátku 20. století a tramvaje z padesátých a šedesátých let typu T1, T2 a T3. Ze současných tramvají v průvodu pojedou tramvaje typu 14T a 15T. V čele průvodu pojede podle DPP nejstarší provozuschopná elektrická tramvaj v Evropě. Vůz s číslem 18 pochází z dílen plzeňské karosárny Václava Brožíka a českého vynálezce z oboru elektrotechniky Františka Křižíka. Pražský dopravní podnik ji má do konce září roku 2022 zapůjčenou od Plzeňských městských dopravních podniků. Od příštího týdne bude tramvaj vystavená v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice.
Pražané se mohli poprvé svézt elektrickou tramvají v sobotu 18. července 1891. Trať, která začínala u dnešní restaurace Letenský zámeček a končila u severního vchodu do Královské obory, byla postavená a projektovaná elektrotechnikem Františkem Křižíkem, který byl propagátorem využití elektřiny v dopravě. Tehdy v Praze městskou dopravu zajišťovala koněspřežná tramvaj, a to od roku 1875. Trať elektrické dráhy měřila 766 metrů, později byla prodloužená na 1,4 kilometru. Provoz na této první trati elektrické tramvaje v Praze skončil 15. srpna 1900. Během deseti sezon bylo přepraveno 593 027 cestujících.
Středa, 7. července 2021, 09:00
Přesně před 35 lety, 7. července 1986, začaly v hlavním městě jezdit obousměrné tramvaje KT8D5. Tatra Smíchov tuto osminápravovou kloubovou tramvaj vyráběla mezi lety 1986 až 1993. Vyrobeno bylo celkem 199 kusů a většina z nich byla určena pro...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.