Počasí dnes20 °C, zítra24 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

Metro Florenc čeká velká modernizace. Bude trvat 4,5 roku a vyjde téměř na 1,3 miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá jednu z největších staveb v rámci stávající sítě metra. V příštích letech tak má dojít k rekonstrukci stropní desky a hydroizolační vrstvy nad celou stanicí Florenc či k modernizaci vestibulu i podchodu nebo ke stavbě eskalátorů k nové odbavovací hale ÚAN Florenc. DPP získal minulý týden stavební povolení a nyní vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele. Celková hodnota zakázky je odhadována na 1,29 miliardy korun.

Modernizace bude trvat 4,5 roku

Samotná modernizace by měla trvat 4,5 roku a proběhne v několika etapách. Zahájena by měla být nejdříve na konci letošního roku nebo v prvním čtvrtletí roku 2022. V rámci stavebních prací vymění DPP všech 131 stávajících stropních nosníků za nové. Dále dojde k výměně monolitické desky nacházející se pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici.

DPP také zrekonstruuje hydroizolační systém stropu do hloubky dvou metrů. Zmodernizovány budou veřejné prostory podchodu a vestibulu i technické prostory. V rámci prací bude odstraněno pevné schodiště ve výstupu k autobusovému terminálu a pro komfortnější přestup cestujících směrem k nové odbavovací hale ÚAN Florenc zde bude vybudována dvojice eskalátorů.

Čeká nás jedna z největších stavebních akcí v pražském metru, když pominu plánovanou výstavbu déčka. Stropní desku stanice Florenc musíme vyměnit. Pokud by DPP rekonstrukci neprovedl v nejbližších letech, stanice metra Florenc by se mohla dostat až do havarijního stavu a musela by být neplánovaně uzavřena. Z průzkumů na místě se ukazuje, že na stavbu byl ve skutečnosti použit materiál o menší tloušťce, něž bylo uvedeno v projektu, navíc povodně v roce 2002 zanechaly ve stanici zjevně více škod, než se původně předpokládalo,“ říká Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Práce budou z velké části probíhat za plného provozu

Z velké části budou stavební práce probíhat za plného provozu metra, pouze s lokálními omezeními v dané části vestibulu nebo podchodu. Pouze při odstraňování starých nosníků a uložení nových bude o některých víkendech přerušen provoz metra ve stanici Florenc na lince C. 

Oprava kolejí u hlavního nádraží je v plném proudu. Podívejte se, jak to u hlaváku nyní vypadá

Ve středu 19. května začala rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati v Bolzanově a v Seifertově ulici u hlavního nádraží. Od poloviny minulého týdne tak došlo k přerušení provozu tramvají mezi křižovatkou na Senovážném náměstí a zastávkou...

Během rekonstrukce stanice metra Florenc zavedeme náhradní tramvajovou dopravu mezi Hlavním nádražím, Vltavskou a Nádražím Holešovice. Využijeme pro ni slepé koleje, které zůstaly v Opletalově ulici, abychom mohli zajíždět co nejblíže k Hlavnímu nádraží. Proto během prací, které nyní provádíme na trati v Seifertově ulici, vybudujeme jejich napojení na trať vedoucí ze Senovážného náměstí do Bolzanovy ulice. V budoucnu je pak prodloužíme a tramvajová trať opět povede až na Václavské náměstí,“ říká k realizaci předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.

Ohodnoť článek

Foto Pražská integrovaná doprava

Štítky doprava, metro, Praha, modernizace, Florenc, metro C, Dopravní podnik hl. m. Prahy, vestibul, rekonstrukce, Ústřední autobusové nádraží Florenc, Adam Scheinherr, Petr Witowski, Praha sobě

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Metro Florenc čeká velká modernizace. Bude trvat 4,5 roku a vyjde téměř na 1,3 miliardy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.