sobota 18. září 2021 Kryštof

Metro Florenc čeká velká modernizace. Bude trvat 4,5 roku a vyjde téměř na 1,3 miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) chystá jednu z největších staveb v rámci stávající sítě metra. V příštích letech tak má dojít k rekonstrukci stropní desky a hydroizolační vrstvy nad celou stanicí Florenc či k modernizaci vestibulu i podchodu nebo ke stavbě eskalátorů k nové odbavovací hale ÚAN Florenc. DPP získal minulý týden stavební povolení a nyní vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele. Celková hodnota zakázky je odhadována na 1,29 miliardy korun.

Modernizace bude trvat 4,5 roku

Samotná modernizace by měla trvat 4,5 roku a proběhne v několika etapách. Zahájena by měla být nejdříve na konci letošního roku nebo v prvním čtvrtletí roku 2022. V rámci stavebních prací vymění DPP všech 131 stávajících stropních nosníků za nové. Dále dojde k výměně monolitické desky nacházející se pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici.

DPP také zrekonstruuje hydroizolační systém stropu do hloubky dvou metrů. Zmodernizovány budou veřejné prostory podchodu a vestibulu i technické prostory. V rámci prací bude odstraněno pevné schodiště ve výstupu k autobusovému terminálu a pro komfortnější přestup cestujících směrem k nové odbavovací hale ÚAN Florenc zde bude vybudována dvojice eskalátorů.

Čeká nás jedna z největších stavebních akcí v pražském metru, když pominu plánovanou výstavbu déčka. Stropní desku stanice Florenc musíme vyměnit. Pokud by DPP rekonstrukci neprovedl v nejbližších letech, stanice metra Florenc by se mohla dostat až do havarijního stavu a musela by být neplánovaně uzavřena. Z průzkumů na místě se ukazuje, že na stavbu byl ve skutečnosti použit materiál o menší tloušťce, něž bylo uvedeno v projektu, navíc povodně v roce 2002 zanechaly ve stanici zjevně více škod, než se původně předpokládalo,“ říká Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Práce budou z velké části probíhat za plného provozu

Z velké části budou stavební práce probíhat za plného provozu metra, pouze s lokálními omezeními v dané části vestibulu nebo podchodu. Pouze při odstraňování starých nosníků a uložení nových bude o některých víkendech přerušen provoz metra ve stanici Florenc na lince C. 

Oprava kolejí u hlavního nádraží je v plném proudu. Podívejte se, jak to u hlaváku nyní vypadá

Ve středu 19. května začala rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati v Bolzanově a v Seifertově ulici u hlavního nádraží. Od poloviny minulého týdne tak došlo k přerušení provozu tramvají mezi křižovatkou na Senovážném náměstí a zastávkou...

Během rekonstrukce stanice metra Florenc zavedeme náhradní tramvajovou dopravu mezi Hlavním nádražím, Vltavskou a Nádražím Holešovice. Využijeme pro ni slepé koleje, které zůstaly v Opletalově ulici, abychom mohli zajíždět co nejblíže k Hlavnímu nádraží. Proto během prací, které nyní provádíme na trati v Seifertově ulici, vybudujeme jejich napojení na trať vedoucí ze Senovážného náměstí do Bolzanovy ulice. V budoucnu je pak prodloužíme a tramvajová trať opět povede až na Václavské náměstí,“ říká k realizaci předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.

Ohodnoť článek

Foto Pražská integrovaná doprava

Štítky doprava, metro, Praha, modernizace, Florenc, metro C

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.